Kalendarz wydarzeń
Sierpień 2019
PnWtŚrCzPtSoNd
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

Partnerzy

GARR SA
GAPP SA
FGRN SA

Warto sprawdzać swoich partnerów


Wiadomości | Prawo 2007-02-23 08:25:35

Artykuł archiwalny
Ten artykuł jest starszy niż 12 miesięcy.

Większość polskich przedsiębiorców nadal nie korzysta z usług wywiadowni gospodarczych, nie sprawdza swoich partnerów - zauważa "Gazeta Prawna" w swoim raporcie.

Pierwsze polskie wywiadownie zaczęły powstawać w Polsce po 1989 roku, ale jak mówią eksperci - rynek zaczął rosnąć dopiero pięć, sześć lat temu wraz ze wzrostem biznesowej świadomości przedsiębiorców. Na polskim rynku liczą się teraz głównie cztery firmy, wszystkie o zasięgu międzynarodowym - Coface, Dun & Bradstreet, Creditreform i Credifact.

Zdaniem gazety, w tym roku liczba raportów może być rekordowa, bo wzrost gospodarczy wymusza w firmach bardziej wnikliwe sprawdzanie swoich kontrahentów, zwłaszcza w eksporcie. Wywiadownie przygotowują dla klientów różne scoringi i kategoryzacje portfeli firm i ten rynek rośnie najszybciej. Wolniej rozwija się natomiast rynek tradycyjnych raportów - przyznaje  "GP" Sławomir Grzelczak z Dun & Bradstreet, którego baza to 15 mln firm na świecie.

Do tej pory najpopularniejszym biurem informacji, w tym wypadku o historii kredytobiorców, było Biuro Informacji Kredytowej wykorzystywane przez banki do sprawdzania historii kredytowej potencjalnych klientów. Co ciekawe, BIK swoją ofertę kieruje także do przedsiębiorców, którzy chcą sprawdzić swoich partnerów biznesowych - pisze gazeta.

Masz pytanie dotyczące uzyskania dotacji z UE? Zadaj pytanie na forum naszym specjalistom.
Tagi: biuro klienci raport ekspert gazeta bank wzrost przedsiębiorców firma rok polski informacja polska rynek
Źródło: biznes.onet.pl / PAP
Opracowano we współpracy z:
Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach
http://www.rig.katowice.pl
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Logo PO KL Logo UE