Kalendarz wydarzeń
Wrzesień 2019
PnWtŚrCzPtSoNd
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

Partnerzy

GARR SA
GAPP SA
FGRN SA

Rusza ogólnopolska kampania społeczna Biznes dla edukacji


Wiadomości | Zarządzanie 2012-12-12 15:21:26

Rozstrzygnięto konkurs na wybór firm, które przez najbliższe 2 lata będą realizować ogólnopolskie programy edukacyjne, mające na celu wzmocnienie współpracy przedsiębiorstw z uczelniami, szkołami i samorządem, a także promocję praktycznych sposobów kooperacji biznesu z edukacją. Konkurs odbył się w ramach projektu Biznes dla edukacji, który Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości realizuje w partnerstwie z Polskim Stowarzyszeniem Zarządzania Kadrami.

Celem konkursu był wybór firm, które we współpracy z wybranymi przez siebie szkołami i uczelniami zrealizują dwuletnie programy edukacyjne w ramach ogólnopolskiej kampanii Biznes dla edukacji. Istotą tych programów będzie przekazywanie uczniom i studentom wiedzy na temat potrzeb i wymagań pracodawców, organizowanie spotkań z praktykami biznesu, programów mentoringowych, praktyk w firmach, konferencji z udziałem pracodawców w ośrodkach edukacyjnych oraz działań promujących typy kwalifikacji poszukiwane przez pracodawców.

Celem projektu Biznes dla edukacji, w ramach którego będziemy realizować programy edukacyjne, jest zwrócenie uwagi przedsiębiorców i kadry zarządzającej na korzyści płynące ze współpracy ze szkołami, w których kształcą się ich przyszli pracownicy – komentuje Anna Balcerzak-Raczyńska z Departamentu Rozwoju Kapitału Ludzkiego w PARP.

Działania projektu, a w szczególności właśnie programy edukacyjne, mają doprowadzić do wzrostu liczby przedsiębiorstw angażujących się w taką współpracę. Im więcej bowiem firm wspierających szkoły i uczelnie w kształceniu zawodowym, tym liczniejsza grupa młodych osób dobrze przygotowanych do pracy i tym mniejsze problemy pracodawców z rekrutacją – dodaje Balcerzak-Raczyńska.

Wśród zwycięzców znalazły się takie firmy, jak: Amica Wronki, Energa, Faurecia Automotive Polska, DPD, Cemex, SMT Software, Sandoz Polska, Saint Gobain, Witowskie Cieplice, Infosys BPO, Polskie Zakłady Lotnicze.

Kapituła konkursu wybrała 11 grup pracodawców działających w różnych branżach, składających się zarówno z dużych firm, jak i z MSP. Każda z nich, przy współpracy z innymi firmami z sektora MSP ze swojej branży, będzie realizować odrębny program, mający na celu pokazanie jak współpraca na linii biznes – edukacja może wyglądać, jakich narzędzi pracodawcy powinni używać by pozyskiwać kompetentnych, dobrze wyedukowanych pracowników oraz jak prowadzić politykę informacyjną na temat potrzeb i wymagań pracodawców – podkreśla Agnieszka Szefler, wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami.

Oprócz 11 dwuletnich programów edukacyjnych w ramach projektu we wszystkich województwach odbędą się seminaria poświęcone współpracy edukacji z biznesem. Idea projektu będzie prezentowana również poprzez raporty tematyczne.

Więcej informacji dostępnych jest na stronie internetowej: www.biznesdlaedukacji.parp.gov.pl.

Tagi: biznes edukacja nauka projekt PARP
Źródło: materiały prasowe
Opracowano we współpracy z:
Górnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego SA
http://garr.pl
~Ispis
2013-11-18 21:03:57

Bardzo dobrze, ze istnieja takie inicjatywy, bo kto uczestniczy w takich praktykach ten nie przezyje rozczarowania rynkiem pracy po skonczeniu studiow - bedzie wiedzial, czego sie od niego wymaga i jak sie doszkolic, zeby nie zostac w tyle. Poza tym na liscie wybranych firm jest kilka naprawde godnych uwagi, osobiscie najchetniej poszedlbym na warsztaty w SMT Software liczac na jakis wakat z czasem, bo to bodaj najlepsza firma informatyczna w Polsce.

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Logo PO KL Logo UE