Kalendarz wydarzeń
Kwiecień 2017
PnWtŚrCzPtSoNd
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Partnerzy

GARR SA
GAPP SA
FGRN SA

Nadgodziny w pracy jak nałogowe palenie


Wiadomości | Kadry 2012-11-06 10:31:11

U osób, które regularnie biorą nadgodziny w pracy, ryzyko zawału serca wzrasta nawet o 80% - prawie o tyle samo, co u nałogowych palaczy. Wbrew pozorom branie nadgodzin przez pracowników nie przysparza korzyści pracodawcom informacje na ten temat zebrała firma AutoID Polska SA, dystrybutor programu ABBYY FineReader.

Według fińskiego Instytutu Medycyny Pracy dłuższe przebywanie w biurze samo w sobie nie powoduje chorób, ale w połączeniu z innymi czynnikami - już tak. Przedłużając czas pracy pracownicy narażają się na zwiększoną produkcję adrenaliny i kortyzolu (jeden z hormonów stresu). Dłuższe siedzenie przy komputerze sprzyja otyłości, obciąża kręgosłup, a dodatkowo pracownicy pozbawiają się czasu na regenerację organizmu.

Coraz więcej pracodawców zauważa, że zaburzenie równowagi między pracą a życiem prywatnym jest problemem. W amerykańskich firmach zatrudnienie znajdują pierwsi specjaliści ds. Corporate Wellness, tj. budowania świadomości prozdrowotnej wśród pracowników i zachęcania do zdrowej organizacji pracy i trybu życia.

Wymierne korzyści dla firmy
Przegląd korporacyjnych programów wellness w 32 wybranych amerykańskich firmach wykazał, że ich wdrożenie przyniosło wymierne oszczędności. Przeprowadzone ankiety wykazały spadek:

Również subiektywne opinie pracowników potwierdziły korzyści z programów wellness:

Dodatkowo, wśród badanych pracowników stwierdzono także zmniejszenie używania tytoniu, zredukowanie siedzącego trybu życia, obniżenie ciśnienia krwi czy poziomu cholesterolu.

Świadomość wellness w Polsce
Według Moniki Nowińskiej z krakowskiego Parku Wodnego z ofert wellness skierowanej do firm korzystają już nie tylko korporacje. Coraz częściej dołączają do nich mniejsze firmy, które także inwestują w rozwój swoich pracowników nie tylko na poziomie intelektualnym. Dostrzegają, że aktywność fizyczno-rekreacyjna daje też efekt w postaci zwiększenia ich motywacji i potencjału.

- Coraz częściej otrzymujemy zapytania o możliwość prowadzenia zajęć rekreacyjnych, np. jogi czy pilatesu na terenie danej firmy, która dysponuje akurat odpowiednią infrastrukturą lokalową lub niezbędnym wyposażeniem – dodaje Nowińska.

“Każdy potrzebuje” – kampania informacyjna
Powyższe dane zebrała firma AutoID Polska SA – dystrybutor program ABBYY FineReader i organizator kampanii “Każdy Potrzebuje”. Kampania ma na celu podniesienie wśród pracowników biurowych świadomości, że sami mogą zainicjować korzystne zmiany w swoich firmach i proponowali rozwiązania ułatwiające pracę. Kampanię wspiera ekspert i znawca nowoczesnych technologii – Zbigniew Urbański.

Tagi: pracownicy wellness motywacja wydajność praca
Źródło: materiały prasowe/OmniPro
Opracowano we współpracy z:
Górnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego SA
http://garr.pl
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Logo PO KL Logo UE