Kalendarz wydarzeń
Styczeń 2018
PnWtŚrCzPtSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

Partnerzy

GARR SA
GAPP SA
FGRN SA

Handel elektroniczny: mniej inwestujesz mniej ryzykujesz!


Wiadomości | Sprzedaż 2011-05-12 10:29:12

Liczba klientów internetowych nieprzerwanie rośnie. Prym według firmy analitycznej Collin Stewart wiedzie w tej dziedzinie Europa Zachodnia, w szczególności zaś Wielka Brytania, Francja i Niemcy. W Polsce e-handel nadal się rozwija dlatego nasza pozycja w tym rankingu jest daleka od podium, ale i tak na tle Włoch czy Hiszpanii prezentujemy się całkiem nieźle. W 2009 roku wartość polskiego e-rynku szacowana była na ok. 2% wartości całego rynku sprzedaży w kraju.

Ucieczka od kosztów
W 2010 r. w Polsce zamknięto ponad 7 tys. tradycyjnych sklepów, w tym samym czasie rozpoczęło działalność 7,9 tys. placówek internetowych. Co roku liczby te utrzymują się na podobnym poziomie. Skąd te proporcje? Sprzedawcy dążą do minimalizacji kosztów związanych z prowadzeniem interesu. Wynajem i utrzymanie powierzchni sklepowej często okazuje się barierą mocno obniżającą dochody - zwłaszcza dla drobnych przedsiębiorców. Dlatego część z nich rezygnuje z tradycyjnej formy sprzedaży na rzecz działalności przez Internet. Inni już na początku swojej „przygody z handlem” zaczynają od e-interesu. Mniej inwestują – mniej ryzykują!

Sklep internetowy to jednak więcej korzyści – klient ma dostęp do informacji o ofercie firmy 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu, może dokonywać zakupu siedząc wygodnie w swoim fotelu i wreszcie zakupy kurier lub listonosz przynosi prosto pod drzwi. To wszystko buduje przyjemną atmosferę zarówno w trakcie dokonywania zakupu, jak i oczekiwania na przesyłkę – właściwie jak na prezent od bliskiej osoby. Ciekawym aspektem psychologicznym sprzyjającym robieniu zakupów w sieci jest też fakt, że płacenie poprzez kliknięcie myszką jest mniej odczuwalne i „bolesne” niż fizyczne wyciąganie pieniędzy z portfela.

Czy sklep internetowy może być darmowy?
Istnieją aplikacje umożliwiające instalację i prowadzenie sklepu internetowego, w tym pochodzące nawet od bardzo znanych dostawców, które można ściągnąć całkowicie za darmo. Najlepszym przykładem na to jest rekomendowany przez Microsoft system nopCommerce dostarczany w ramach platformy Microsoft WEB. W jego skład wchodzi zarówno panel dla klienta, jak i administratora.

Zaskakujący dla przedsiębiorców bywa fakt, że aplikacja ta – mimo, że można ściągnąć ją bezpłatnie – posiada rozbudowaną strukturę, umożliwiając profesjonalne prowadzenie e-interesu. Daje ona administratorowi szansę zarówno na zamieszczanie nielimitowanej ilości towarów, segregowanie ich w kategorie i pod-kategorie, opisywanie szczegółowych charakterystyk i specyfikacji produktów (jak kolor, rozmiar, wymiary itd.), dodawanie kilku zdjęć i prezentacji multimedialnych do jednej pozycji, zarządzanie zwrotami, obsługiwanie grup klientów, oraz prowadzenie spersonalizowanych akcji promocyjnych i marketingowych.

NopCommerce umożliwia kilka rodzajów rejestracji (z i bez zatwierdzenia), obsługę kart podarunkowych i bonów, płacenie za zakupy on-line (za pomocą Moneybookers, transferuj.pl, czy w systemie Standard PayPal). Zawiera także m.in. funkcję porównywania produktów i opcje dostępności towarów. NopCommerce udostępnia bardzo rozbudowane możliwości raportowania ze sprzedaży, oraz z wyników oglądalności witryny.

Integracja rzecz święta
A jeśli przedsiębiorca wcale nie prowadzi małego interesu i sklep internetowy ma być dodatkową możliwością prezentacji towarów w sieci? NopCommerce podoła i takiemu skomplikowanemu zadaniu. Duże możliwości integracyjne tej aplikacji pozwalają na połączenie jej z bazami popularnych systemów ERP (m.in. Symfonia, Forte, Microsoft Dynamics, Subiekt GT, SAP Business One, WF-Mag), dzięki czemu sklep internetowy może w automatyczny sposób czerpać informacje z ERP np. o stanach magazynów, czy dostępności towarów.

Podobnie w drugą stronę – zamówienia składane za pomocą witryny internetowej będą automatycznie pojawiały się w systemie informatycznym firmy, zaś z magazynów będą zdejmowane odpowiednie towary, by stany magazynowe zawsze odzwierciedlały aktualną sytuację.

Specjaliści zajmujący się instalacją i zarządzaniem aplikacjami o podobnym zakresie funkcjonalnym są w stanie zintegrować ten produkt z każdym systemem, w tym także pochodzącym ze strony firm kurierskich, a nawet poczty. Dzięki temu dokonywanie zakupów staje się jeszcze prostsze, a informacja o formie i kosztach dostawy bardziej przejrzysta, zaś dla sprzedającego organizacja przesyłki towaru przestaje być zawiłym problemem.

Sklep internetowy... nic prostszego!
E-sklep za pomocą nopCommerce przedsiębiorca może prowadzić sam. Jeśli jednak nie posiada przynajmniej podstawowej wiedzy w tym zakresie – warto zlecić to zadanie ekspertom, którzy będą wiedzieli jak wyciągnąć z tej aplikacji jak najwięcej. Sam produkt to jeszcze nie wszystko – specjaliści będą wiedzieli jak zbudować i administrować naszą witryną, by e-klienci zaglądający na naszą stronę byli zadowoleni z zakupów i z chęcią ją odwiedzali.

Tagi: e-sklep sprzedaż e-commerce internet
Źródło: materiały prasowe
Opracowano we współpracy z:
Górnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego SA
http://garr.pl
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Logo PO KL Logo UE