Kalendarz wydarzeń
Grudzień 2019
PnWtŚrCzPtSoNd
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Partnerzy

GARR SA
GAPP SA
FGRN SA

Nie zadzieraj z Social Media


Wiadomości | Marketing 2011-04-07 08:18:14

Od dziś wszyscy użytkownicy mediów społecznościowych, a przede wszystkim osoby wykorzystujące Social Media w komunikacji marketingowej firm i marek, mogą usystematyzować i wzbogacić swoją wiedzę na temat bijącego rekordy popularności medium dialogu z klientami.

Interactive Research Center – pierwsza w Polsce rma zajmująca się badaniem postrzegania marki w mediach społecznościowych, analizy wirtualnych społeczności i szumu internetowego – opublikowała właśnie raport pt.: „Social Media Manual” pokazujący świat Social Media w kilku wymiarach.

Autorzy raportu, w tym zaproszeni do projektu goście, przedstawiają optymalne sposoby wykorzystania Social Media do realizacji celów marketingowych, podpowiadają na co zwracać uwagę i czego się spodziewać w najbliższych miesiącach w temacie rozwoju społeczności. Publikacja dedykowana jest działom komunikacji marketingowej firm, agencjom PR i interaktywnym oraz wszystkim, którzy planują lub już prowadzą działania z wykorzystaniem Social Media.

Kilkudziesięciostronicowe opracowanie składa się z trzech rozdziałów zawierających liczne wyniki analiz aktywności użytkowników Social Media, wypowiedzi ekspertów oraz case study.

Pierwsza część raportu to omówienie przekroju badań obecności marek w mediach społecznościowych. Autorzy prezentują metody tradycyjne, przeniesione z badań internetu oraz metody charakteryzujące nowe podejście, uwzględniające role fanów i ambasadorów marek w internecie. Czytelnik dowiaduje się również, jaki wpływ na komunikację marketingową i PR ma wzrost popularności mediów społecznościowych wśród internautów oraz że działania w społecznościach powinny zaczynać się od przygotowania dokładnej i spójnej strategii dla tego kanału.

Drugi rozdział publikacji to prezentacja praktyk działań w mediach społecznościowych i zagrożeń stojących przed markami. Eksperci odpowiadają m. in. na pytania, dlaczego i czy fani rzeczywiście angażują się w komunikację marki i czy prawdą jest, że nie być na Facebook.com oznacza: nie istnieć. W tej części prezentowane są też wskazówki, jak umiejętnie wykorzystać serwisy społecznościowe do rozwoju biznesu oraz co robić, aby nie zaszkodzić swojej marce.

Rozdział trzeci raportu to zbiór informacji przydatnych osobom, które dążą do tego, aby obecność marki na Facebook.com przełożyła się jak najszybciej na zyski dla firmy. Autorzy odpowiadają na wiele nurtujących pytań, m. in. co motywuje internautów do kliknięcia „Lubię to” na Facebooku oraz prezentują opracowaną przez Interactive Research Center próbę klasyfikacji najczęściej występujących w internetowych społecznościach modeli komunikacji, tj.: „magiel towarzyski,” „społeczności eksperckie” oraz „ul”. Według autorów, wskazanie wspomnianych modeli komunikacji oraz rozpoznanie potrzeb i oczekiwań każdej z grup będzie kluczowe w ustalaniu dedykowanych działań marketingu szeptanego.

Kto „polubi się” z kanałem Social Media?

W Interactive Research Center przyglądamy się społecznościom, oglądając sieć relacji pomiędzy ich reprezentantami – mówi Marcin Krzosek. – Kto „polubi się” z kanałem Social Media? W naszej ocenie ze skutecznym poruszaniem się w społecznościach problemu nie będą miały marki, które zdecydują się być podmiotem, a nie przedmiotem dyskusji oraz te, które będą dbały o dobre praktyki i czerpały inspirację z najlepszych kampanii zrealizowanych i w Polsce i za granicą.

Raport „Social Media Manual” można pobrać nieodpłatnie na stronie: www.socialmediamanual.pl.

Tagi: raport opracowanie badanie rynek media społecznościowe social media
Źródło: materiały prasowe
Opracowano we współpracy z:
Górnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego SA
http://garr.pl
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Logo PO KL Logo UE