Kalendarz wydarzeń
Październik 2017
PnWtŚrCzPtSoNd
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Partnerzy

GARR SA
GAPP SA
FGRN SA

Optymalizacja strony jako podstawa skutecznego pozycjonowania


Porady ekspertów | Marketing 2011-03-21 11:11:33

Optymalizacja to pierwszy i fundamentalny etap pozycjonowania strony. Bez prawidłowo przeprowadzonych zabiegów optymalizacyjnych strona będzie miała spore trudności w osiągnięciu wysokich pozycji. Same działania polegające na pozyskiwaniu linków nie spełnią w pełni swojego zadania. Dopiero synergia działań on page (na stronie) i off page (poza stroną) przyniesie oczekiwane rezultaty.

Title (tytuł strony)
Tytuł strony to pierwsza informacja o stronie widoczna w wynikach wyszukiwania. Wyświetlany jest w pierwszej linijce jako odnośnik do wyszukanej witryny. Znacznik ten ma duży wpływ na wyniki pozycjonowania. Niektórzy specjaliści twierdzą, że słowa kluczowe zawarte w tytule strony mają nawet większe znaczenie niż te w nazwie domeny.

Przy konstruowaniu tytułów warto trzymać się pewnych zasad, które stały się już standardem:

Nie należy optymalizować jednej strony na wszystkie frazy kluczowe. Warto zastosować metodę od ogółu do szczegółu – na stronie głównej najbardziej ogólne słowa, na stronie z ofertą słowa charakteryzujące grupę produktów, a na stronach z produktami - pełna nazwa tego produktu. Tytuły stron nie powinny się dublować.

Decription (opis strony)
Opis strony wyświetlany jest w wynikach wyszukiwania pod tytułem. Tag description nie wpływa bezpośrednio na pozycję strony, ale ma znaczenie z punktu widzenia użytkownika. To m.in. od dobrze sformułowanego opisu zależy czy internauta kliknie w link i wejdzie na stronę. Jeżeli zawartość tagu jest pusta, Google automatycznie wyświetli fragment pobrany z treści strony, tzw. snippet. Takie rozwiązanie nie zawsze jest dobre, ponieważ snippet nie zawsze jest dobrej jakości.

Oto wytyczne, którymi należy się kierować przy tworzeniu opisu strony:

Treść na stronie
Treść na stronie powinna być przede wszystkim unikalna i zoptymalizowana zarówno pod kątem wyszukiwarek, jak i użytkowników internetu. Unikalność oznacza, że ten sam tekst nie powinien być powielany na innych stronach.

Google przypisuje wyższą wartość stronom, które mają niepowtarzalną treść. Natomiast optymalizacja obejmuje kilka aspektów:

Linkowanie wewnętrzne
Linkowanie wewnętrzne to linkowanie pomiędzy podstronami tego samego serwisu. Linki pomiędzy poszczególnymi podstronami mogą znacznie wzmocnić efekt pozycjonowania. Doskonałym przykładem strony, która ma dobrą strukturę linków wewnętrznych, jest Wikipedia. Każdy artykuł ma wiele odnośników do innych artykułów z odpowiednim anchorem.

Stosując linkowanie wewnętrzne warto trzymać się pewnych wytycznych. Najlepiej, gdy odnośniki:

Grafika na stronie
Przy optymalizacji grafiki warto zwrócić uwagę na:

Co prawda optymalizacja strony to pierwszy etap pozycjonowania, ale nie oznacza to, że w trakcie działań pozycjonerskich nie można poddać strony zabiegom optymalizacyjnym. Każdy moment jest dobry, żeby poprawić kod czy treść strony. Na pewno lepiej zrobić to późno niż wcale.

Małgorzata Zychalska
www.wysokapozycja.pl

Tagi: SEO optymalizacja strona internetowa strona www pozycjonowanie linkowanie znaczniki meta
Źródło: materiały prasowe
Opracowano we współpracy z:
Górnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego SA
http://garr.pl
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Logo PO KL Logo UE