Kalendarz wydarzeń
Listopad 2019
PnWtŚrCzPtSoNd
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

Partnerzy

GARR SA
GAPP SA
FGRN SA

Wykorzystanie interaktywnych wizualizacji na Politechnice Śląskiej


Wiadomości | Badania i Rozwój 2011-02-21 11:53:52

Jak pracuje silnik, jak stygnie odlew, jak przebiega proces spalania - już wkrótce wiedzę o tym studenci Politechniki Śląskiej w Gliwicach będą czerpać także za pośrednictwem najnowocześniejszych projektorów w technologii 3D dzięki interaktywnym wizualizacjom.

Projekt "Interaktywne kształcenie inżyniera" jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Obejmuje m.in. opracowanie nowych, interaktywnych materiałów dydaktycznych na kierunkach: automatyka i robotyka, mechanika i budowa maszyn, zarządzanie i inżynieria produkcji, mechatronika, nanotechnologia i technologie procesów materiałowych oraz informatyka stosowana z komputerową nauką o materiałach.

"Interaktywne wizualizacje pozwalają się szybciej i efektywniej uczyć. Dotąd poznając budowę silnika mogliśmy obejrzeć go z wierzchu, ewentualnie zobaczyć przekrój. W tej technologii można sprawić, że obudowa silnika stanie się przezroczysta i zobaczymy, jak silnik pracuje. Dla lepszego zrozumienia możemy wizualizację zatrzymać, cofnąć, obejrzeć z innej strony" - powiedział prezes dostarczającej aplikacje firmy i3D Jacek Jędrzejowski.

Pracownicy firmy razem z naukowcami z Politechniki Śląskiej przygotowują już tysiące interaktywnych modeli o różnym stopniu skomplikowania. Pierwsze zajęcia dla studentów z wykorzystaniem nowoczesnej technologii mają się odbyć jeszcze w tym semestrze.

Politechnika zostanie wyposażona w zestaw stacjonarny, przeznaczony do prowadzenia wykładów, w skład którego wchodzą: ekran do oglądania treści w technologii stereoskopowej, projektory, zaawansowany komputer i 500 sztuk okularów 3D. W auli jednorazowo możliwe jest przeprowadzenie zajęć dla 200 osób.

Uczelnia pozyska też 7 zestawów przenośnych, przeznaczonych do przeprowadzania ćwiczeń, w skład których wchodzą: laptop, projektor aktywny i 30 sztuk okularów. Cały sprzęt umożliwi prowadzenie zajęć dla ponad 400 studentów w tym samym czasie.

Projekt realizowany będzie do końca czerwca 2012 roku. Do końca 2012 roku skorzysta z niego ponad 3600 studentów. Wartość całego projektu to 14,1 mln zł.

Tagi: badania interaktywność studia
Źródło: PAP - Nauka w Polsce
Opracowano we współpracy z:
Górnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego SA
http://garr.pl
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Logo PO KL Logo UE