Kalendarz wydarzeń
Październik 2018
PnWtŚrCzPtSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

Partnerzy

GARR SA
GAPP SA
FGRN SA

Kobieta w e-sklepie, czyli Polka potrafi


Wiadomości | Sprzedaż 2011-01-24 13:46:33

Kobieta często zmuszona jest łączyć wiele ról - dbającej o siebie atrakcyjnej kobiety, żony, matki, pracownicy, przyjaciółki. Z pozoru ciężkie zadanie do wykonania, jednak kobiety doskonale potrafią sobie z tym radzić. Nie mają problemów z korzystaniem z dobrodziejstw cywilizacji i coraz częściej ułatwiają sobie codzienne obowiązki wykorzystując do tego, np. Internet. To dla nich nie tylko źródło wiedzy czy forma komunikacji, ale również sposób na bezproblemowe, szybkie i tanie zakupy. Przyglądając się analizom sprzedażowym sklepu internetowego SuperKoszyk.pl dowiemy się co kupują kobiety w Internecie i dlaczego ułatwia im to codzienne życie.

Kobiety kontra mężczyźni
Naukowcy już udowodnili, że pozornie podobny mózg kobiet i mężczyzn stanowi najistotniejszą różnicę w ich sposobie bycia. Ogólnie ujmując mózg kobiety pracuje na wysokich obrotach w trakcie każdej, nawet najmniejszej czynności, natomiast mózg mężczyzny myśli zadaniowo, czyli podczas jednego zadania koncentruje się tylko na nim.

I tak na przykład kobiety rozmawiając w pracy z szefem zastanawiają się jednocześnie, co ugotować na obiad, co kupić i jaką sukienkę założyć na wieczorną kolację. Mężczyźni myślą o tym tylko wtedy, gdy znajdą czas miedzy spotkaniami. Płeć mózgu stanowi zatem główne źródło różnic między kobietą a mężczyzną.
Te różnice widoczne są również w codziennych obowiązkach obu płci.

Kobieta potrafi
Przeważnie to kobiety zajmują się domem dbając także o uzupełnianie zapasów środków czystości czy kosmetyków. Jednocześnie wychowują dzieci, chodzą do pracy, do kosmetyczki
i spotykają się ze znajomymi. Jak zatem radzą sobie z godzeniem tych wszystkich zadań?

Szukają prostych i szybkich rozwiązań, takich jak zakupy przez Internet. Coraz większa oferta sklepów internetowych pozwala na kompleksowe zakupy w sieci. Warto pamiętać, że poza oferowanymi
na aukcjach internetowych produktami, w Internecie można znaleźć również sklepy z konkretnymi kategoriami produktów, np. spożywcze lub oferujące kosmetyki i środki czystości. Korzystając z takich rozwiązań każdy może w łatwy i przyjemny sposób uzupełnić domowe braki.

Niezależnie od pogody czy naszego samopoczucia możemy włączyć komputer przejść na stronę wybranego sklepu i rozpocząć kompletowanie listy zakupów. W ciągu 24 godzin od przyjęcia zamówienia zakupy zostają dostarczone do naszego domu. Zero stania w korkach, zero kolejek
i przeciskania się między regałami – tanio, szybko, wygodnie i z kubkiem ciepłej herbaty.
” – wymienia zalety zakupów w sieci Tomasz Grygieńć, właściciel sklepu internetowego SuperKoszyk.pl.

Co i dlaczego kobiety kupują w e-sklepach?
Topowa dla pań kategoria to przede wszystkim odzież. Mogłoby się zatem wydawać, że zakupy przez Internet niewiele różnią się od tych w galeriach handlowych czy supermarketach. Różnica jednak pojawia się, gdy zaczynamy porównywać ceny. Wtedy nie trudno zauważyć, że przeważnie ceny w sieci są niższe od tych w „realu”, nawet jeżeli wliczamy w to koszty przesyłki.

Najchętniej odwiedzane przez kobiety kategorie produktów w Internecie to:

  1. Odzież, obuwie, dodatki
  2. Sprzęt AGD
  3. Zdrowie Uroda
  4. Sprzęt RTV
  5. Dom
  6. Dla dziecka
  7. Telefony
  8. Książki
  9. Biżuteria
  10. Komputery

Niższe koszty artykułów dostępnych w Internecie stają się głównym powodem kupowania produktów z kategorii odzieżowej czy sprzętów elektronicznych – na nich można zaoszczędzić najwięcej przy jednostkowym zakupie. Jednak patrząc na zakupy w skali ilościowej, okazuje się, że również kupując drobne produkty można zaoszczędzić. Dlatego w dziesięciu topowych kategoriach nie mogło zabraknąć również kosmetyków i środków czystości. W tym wypadku powodami, dla których kobiety decydują się na zakupy w sieci jest także oszczędność czasu i wygoda takiego rozwiązania.

Ponad 70% Klientów naszego sklepu to kobiety. Przeszło połowa z nich to mieszkanki dużych miast, które cenią sobie oszczędność czasu - kupując w e-sklepie nie muszą stać w korkach.
Z drugiej strony wśród naszych klientek mamy sporą grupę kobiet mieszkających w małych miastach. One również wybierają zakupy w Internecie, ponieważ wówczas nie muszą dojeżdżać do oddalonych o wiele kilometrów sklepów. Ponadto w analizach sprzedażowych SuperKoszyka obserwujemy, że panie kupują głównie kosmetyki, środki czystości oraz artykuły dla dzieci.
” – mówi Tomasz Grygieńć, właściciel sklepu internetowego SuperKoszyk.pl

Dzięki dobrodziejstwom cywilizacji każda, nawet najbardziej zabiegana kobieta może bez problemu zadbać o siebie i dom korzystając z wygodnych oraz szybkich zakupów jakie oferują sklepy internetowe.

Tagi: internet sieć sklep zakupy sprzedaż
Źródło: materiały prasowe
Opracowano we współpracy z:
Górnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego SA
http://garr.pl
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Logo PO KL Logo UE