Kalendarz wydarzeń
Styczeń 2020
PnWtŚrCzPtSoNd
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Partnerzy

GARR SA
GAPP SA
FGRN SA

SEO PR od kuchni, czyli jak przeprowadzić działania wizerunkowe w wyszukiwarce?


Porady ekspertów | Marketing 2010-12-09 08:40:50

SEO PR (inaczej pozycjonowanie wizerunku lub Net PR Synergy) to połączenie działań Public Relations z search engine optimization (SEO). SEO PR dotyczy działań wizerunkowych w wyszukiwarce i stanowi ważny element strategii e-PR. W uproszczeniu można powiedzieć, że SEO PR polega na takim konstruowaniu materiałów PR, aby były one nasycone frazami kluczowymi. Jednak całość działań nie ogranicza się wyłącznie do słów kluczowych. Z artykułu dowiesz się jak krok po kroku przeprowadzić działania SEO PR, na co zwrócić uwagę przy tworzeniu materiałów, gdzie publikować treści, a także jak promować te materiały, których nie możesz sam zoptymalizować.

Określ swoją grupę docelową
Tworząc materiały dla działań SEO PR należy używać takich fraz, które są najczęściej wyszukiwane przez target danej marki. Właśnie dlatego powinieneś dokładnie określić swoją grupę docelową oraz dowiedzieć czego i jak szuka, o co pyta wyszukiwarkę. Przeanalizuj jakie miejsca najchętniej odwiedza, gdzie szuka informacji. Pomoże Ci to stworzyć listę miejsc w sieci i narzędzi, które wykorzystasz do promocji tekstu. Twoją grupą docelową mogą być obecni lub potencjalni klienci, dziennikarze czy też partnerzy. Dokładne sprecyzowanie grupy docelowej jest ważne, ponieważ determinuje dalsze działania – dobór fraz kluczowych oraz miejsca publikacji materiałów.

Stwórz listę fraz kluczowych
Solidnie przeprowadzona analiza grupy lub grup docelowych pomoże Ci stworzyć listę słów i fraz kluczowych. Na tym etapie warto skorzystać ze specjalistycznych narzędzi do wyboru fraz kluczowych. Przeanalizuj też statystyki strony. Informacje zawarte w statystykach odpowiedzą Ci na pytanie z jakich fraz internauci trafiają na Twoją stronę.

Na pewno jako podstawę do tworzenia fraz kluczowych potraktuj nazwę firmy. Koniecznie uwzględnij takie frazy, jak:

Dobry jest każdy trop, który pomoże wyróżnić firmę spośród konkurencji i jednocześnie może istnieć w świadomości Twojej grupy docelowej.

Zoptymalizuj istniejącą treść lub stwórz nową
Przejrzyj istniejące materiały i zastanów się, czy zawierają informacje, których może szukać Twoja grupa docelowa. Przyjrzyj się bliżej informacjom prasowym, artykułom tematycznym, artykułom sponsorowanym, tekstom specjalistycznym i okazjonalnym. Materiały powinny zawierać odpowiedzi na zadawane przez klientów lub dziennikarzy pytania i w wiarygodny sposób budować wizerunek firmy. Jeżeli masz takie treści, zoptymalizuj je zarówno pod kątem użytkownika, jak i wyszukiwarki internetowej. Zastosuj zdefiniowane wcześniej słowa kluczowe, zadbaj o odpowiednie rozmieszczenie tekstu, zastosuj nagłówki, umieść w treści linki (np. do innych produktów). Pamiętaj o sformatowaniu treści. W szczególności zadbaj o:

Pamiętaj, aby na podstronie, na której publikujesz materiał, uzupełnić wszystkie ww. meta tagi.
Jeżeli nie masz materiałów, które wystarczy zoptymalizować, stwórz je od podstaw. Przy pisaniu nowych artykułów zastosuj opisane powyżej wskazówki.

Publikuj treści
Gdy już przygotujesz materiały, czas na ich publikację. Zastanów się z jakich źródeł informacji najczęściej korzysta Twoja grupa docelowa oraz jakie miejsca w sieci najchętniej odwiedza. Do publikacji materiałów możesz wykorzystać:

Pamiętaj, aby materiał dotyczący jednego obszaru (produktu, usługi, firmy) był jedyną treścią na danej podstronie serwisu, w którym jest publikowany.

Promuj też treści, których nie możesz zoptymalizować „on-site”
Niektóre materiały mogą być poza Twoim zasięgiem (np. opublikowane w serwisie informacyjnym, do którego nie masz dostępu). Nie możesz ich optymalizować, ale możesz do nich linkować. Polecając w ten sposób dany artykuł pomożesz stronie, na której jest opublikowany, wybić się na wyższą pozycję.

Dzięki temu materiał o Twojej firmie, produkcie lub usłudze będzie bardziej dostępny dla użytkowników sieci. Linkuj ze swojego serwisu firmowego, bloga, komentarzy na blogach i forach, z profilu w serwisie społecznościowym. Niektóre z tych linków są oznaczone atrybutem nofollow, jednak mimo to warto linkować – dla wyszukiwarki taki link nie ma znaczenia, ale nadal promujesz treści wśród użytkowników.

Przeprowadzenie działań SEO PR wcale nie musi być trudne i skomplikowane. Jeśli będziesz postępował zgodnie z powyższymi wskazówkami, masz duże szanse na powodzenie. SEO PR to narzędzie dające wiele korzyści, dlatego warto je stosować i dbać o wizerunek marki i firmy w wyszukiwarce.

Małgorzata Zychalska
www.wysokapozycja.pl

Tagi: SEO PR SEO PR wyszukiwarki internet pozycjonowanie
Źródło: materiały prasowe
Opracowano we współpracy z:
Górnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego SA
http://garr.pl
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Logo PO KL Logo UE