Kalendarz wydarzeń
Wrzesień 2020
PnWtŚrCzPtSoNd
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

Partnerzy

GARR SA
GAPP SA
FGRN SA

UOKiK sprawdza oferty promocyjne operatorów telefonii komórkowej


Wiadomości | Prawo 2010-11-30 08:55:39

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło kilkaset skarg konsumentów na działania nieuczciwych operatorów telefonii komórkowej. Dodatkowo urząd regularnie przeszukuje strony internetowe typu sweep (sprzedających gadżety na telefony komórkowe, np. dzwonki czy tapety). W wyniku tych działań UOKiK wszczął sześć postępowań w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. Skala problemu dotyczącego łamania praw osób korzystających z telefonów komórkowych jest więc bardzo duża. Tymczasem, jak twierdzą prawnicy, konsumenci rzadko podejmują indywidualną walkę z niedozwolonymi praktykami.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów otrzymuje wiele skarg od ludzi, których prawa zostały naruszone przez operatorów telefonii komórkowej.

Od początku roku do urzędu trafiło kilkaset tego typu skarg. I nadal wpływają – informuje Agnieszka Majchrzak z UOKiK.

Najczęściej jednak skargi dotyczyły spraw indywidualnych, jak np. problemów z zasięgiem bezprzewodowego internetu, naliczanych kar umownych za przedwczesne wypowiedzenie umowy czy nieotrzymania rachunku.

W takich przypadkach jednak konsumenci nie mogą liczyć na pomoc urzędu.

W takich sytuacjach konsumenci powinni zgłaszać się do miejskich rzeczników konsumentów. Urząd interweniuje bowiem w przypadku podejrzenia naruszenia zbiorowych interesów konsumentów – tłumaczy Agnieszka Majchrzak.

W jakich sprawach Urząd prowadzi obecnie kilkanaście postępowań dotyczących operatorów telefonii komórkowej? A w jakich sprawach UOKiK kieruje także do sądu pozwy? Kto jeszcze oprócz operatorów dopuszcza się działań mogących naruszać interesy klientów? Czy konsument może żądać odszkodowania w związku ze stosowaniem przez przedsiębiorcę klauzuli, która następnie została zakwestionowana przez sąd?

Małgorzata Kryszkiewicz

Więcej: Dziennik Gazeta Prawna 30.11.2010 (232) – str.B10

Pełna wersja wiadomości prawno-gospodarczych – czytaj na gazeta prawna.pl.

Tagi: UOKiK reklamacja prawo naruszenie konsument
Źródło: DGP
Opracowano we współpracy z:
Górnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego SA
http://garr.pl
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Logo PO KL Logo UE