Kalendarz wydarzeń
Grudzień 2019
PnWtŚrCzPtSoNd
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Partnerzy

GARR SA
GAPP SA
FGRN SA

SMO i SMM nowy trend w promocji online


Porady ekspertów | Marketing 2010-11-25 14:44:02

Pojęcia SMO (Social Media Optimization) i SMM (Social Media Marketing) coraz częściej pojawiają się w polskim internecie. Firmy dostrzegły już możliwości, jakie płyną z aktywności w mediach społecznościowych, teraz czas na podjęcie konkretnych działań. SMO i SMM zaczynają stanowić ważny element strategii promocji produktów i usług. Nadal jednak ich potencjał nie jest jeszcze w pełni wykorzystywany. Co to jest SMO i jakie działania obejmuje? Jakie zasady warto wcielić w życie? Jak w praktyce wykorzystać SMO i SMM?

SMO, czyli co?
SMO (Social Media Optimization) to zbiór działań mających na celu promocję strony www przy wykorzystaniu mediów społecznościowych . Inaczej mówiąc jest to taka optymalizacja serwisu internetowego, która ułatwi jego promocje w społecznościach internetowych, takich jak Facebook, YouTube, Twitter, Blip itp. Pojęcie wprowadził Rohit Bhargava z Ogilvy Public Relations. W 2006 roku opracował zasady SMO, które 4 lata później nieco zmodernizował.

Social Media Optimization jest często mylone z Social Media Marketing (SMM). Różnica pomiędzy tymi pojęciami polega na tym, że:

W przypadku SMM internauci trafiają na interesujące ich treści dzięki poleceniu przez inne osoby. Jeżeli zatem chcesz zaistnieć w mediasferze społecznościowej i dobrze realizować swoją strategię SMM, powinieneś najpierw skupić się na działaniach SMO.

Podstawowe zasady SMO i SMM

Co jeszcze możesz zrobić?

Powiązania SMO i SMM z innymi formami promocji online

Kto może wykorzystać SMO i SMM? Każdy. I to właśnie jest piękne. Niezależnie od tego jak dużą firmę prowadzisz i jaki masz budżet, możesz czerpać korzyści z tych działań. Ogranicza Cię jedynie własna kreatywność.

Wykorzystanie serwisów społecznościowych w promocji biznesu nie jest jednak łatwym zadaniem. Ludzie są bardzo wyczuleni na wszelkie formy promocji rozwiązań komercyjnych i biznesowych. Działania w społecznościach wymagają sporego wyczucia. Mimo to nie bój się próbować. Stwórz własną, przemyślaną strategię SMM, określ swoje cele, a następnie wcielaj je w życie. Zacznij działać i pozwól, by Twoi klienci sami Cię odnaleźli.

Małgorzata Zychalska
wysokapozycja.pl

Tagi: SMO SEO SMM promocja online internet marketing
Źródło: materiały prasowe
Opracowano we współpracy z:
Górnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego SA
http://garr.pl
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Logo PO KL Logo UE