Kalendarz wydarzeń
Październik 2019
PnWtŚrCzPtSoNd
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

Partnerzy

GARR SA
GAPP SA
FGRN SA

Rynek szkoleniowy w sieci


Wiadomości | Kadry 2010-11-25 14:12:33

W ciągu ostatnich 10. lat miał miejsce prężny rozwój rynku szkoleniowego w Internecie. Powstało wiele serwisów odpowiedzialnych za popularyzację zawodu coacha, informujących o szkoleniach i zasobach firm szkoleniowych. Oprócz firmowych stron internetowych, serwisy szkoleniowe są drugim głównym źródłem informacji o nowych kursach i działalności trenerów.

Jedną z podstawowych metod wyszukiwania konkretnego szkolenia jest skorzystanie z wirtualnych wyszukiwarek, umieszczonych na serwisach branżowych. - Zasoby internetowego rynku szkoleń są tak bogate, że łatwo zagubić się w gąszczu ofert i przeoczyć naprawdę interesujące pozycje. Problemem są tutaj jedynie źle funkcjonujące wyszukiwarki.

Dobrze opracowany mechanizm powinien posiadać opcję weryfikacji miejsca, terminu i tematyki szkolenia, a także możliwość wyboru firmy–organizatora, charakteru szkolenia i ceny spotkania - jednym słowem zaawansowaną wyszukiwarkę – mówi trener Olga Koc, współzałożycielka serwisu dla szkoleniowców treco.pl. - Ważne jest ekonomiczne podejście do czasu. Wyposażenie strony w odpowiednie funkcjonalności oszczędza klientom czasu i pozwala im szybciej pomnażać swoje zyski.

Portale szkoleniowe to nie tylko źródło danych, ale także bogate zaplecze merytoryczne. Internet staje się prawdziwą kopalnią wiedzy dla coachów.

- Dzisiejsze serwisy umieszczają nie tylko oferty pracy i pozwalają na kompletowanie rozbudowanej bazy kontaktów. Najlepsze z nich umożliwiają także wzbogacanie warsztatu pracy trenera, zaopatrując w konkretne narzędzia wraz z licencją, przygotowane przez innych szkoleniowców – sygnalizuje Dominika Matczak, współzałożycielka portalu treco.pl.

W Polsce działa obecnie około 8800 trenerów i coachów. Mogą oni z powodzeniem promować swoje kompetencje w sieci.

- Coach powinien mieć możliwość zareklamowania swoich kompetencji. Jedną w podstawowych możliwości jest stworzenie własnego profilu, na wzór tych, które znamy z portali społecznościowych. Wyposażenie serwisu w wiele funkcjonalnych narzędzi pomoże trenerowi wyróżnić się spośród innych, a obecność w takim serwisie powinna leżeć w interesie każdego trenera – mówi Dominika Matczak z treco.pl, pomysłodawca m.in. wirtualnej wizytówki.

Szkoleniowcy zaufali Internetowi i rozwijają w nim własne środowisko branżowe. Segmentują swoje usługi, proponując coraz popularniejsze kursy e-learningowe i warsztaty on-line. Trenerzy wykorzystują też możliwości komunikacyjne i transmisyjne nowych mediów. 5 listopada 2010r. miała miejsce zorganizowana przez PARP internetowa debata nad problemem certyfikacji coachów. Uczestniczyło w niej ponad 100 szkoleniowców z całej Polski.

Trenerzy są kolejną grupą zawodową, która tworzy swoją społeczność w sieci. Poszukiwanie internetowych dróg promocji w Internecie staje się już naturalnym odruchem. Odpowiednie użycie możliwości, jakie daje Internet, w połączeniu z szeroką bazą kontaktów zewnętrznych jest prostą drogą do sukcesu.

Agnieszka Kluska

Tagi: szkolenia trenerzy coache wyszukiwanie branża szkoleniowa
Źródło: materiały prasowe
Opracowano we współpracy z:
Górnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego SA
http://garr.pl
~janek
2010-11-26 10:50:28

i żadna rewolucja rynek portali szkoleniowych jest trudny i nie ma wiele miejsca dla nowych - sukces gwarantują użytkownicy portalu ich ilość a to dla nowych bardzo wielka bariera prawie nie do przejścia - portal musi mieć min. 100 000 unikalnych użytkowników aby mówić o dobrej efektywności

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Logo PO KL Logo UE