Kalendarz wydarzeń
Listopad 2019
PnWtŚrCzPtSoNd
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

Partnerzy

GARR SA
GAPP SA
FGRN SA

Spotkanie świata nauki i biznesu


Wydarzenia | Badania i Rozwój 2010-09-14 13:32:56

W najbliższy piątek, 17 września br., odbędzie się w Warszawie seminarium zorganizowane w ramach projektu Komercjalizacja Nauk Innowacyjnych. Wydarzenie skierowane jest do naukowców, którzy chcą czerpać zyski z badań naukowych. Więcej na www.komercjalizacja-nauki.pl.

Program seminarium, które odbędzie się w Rezydencji Belweder-Klonowa Kancelarii Prezydenta RP w Warszawie zawiera prezentacje z praktycznymi wskazówkami dla pracowników naukowych. Dotyczą one m.in., zakładania spółek z inwestorami, skutecznych działań komunikacyjnych, czy różnorodnych możliwości finansowania transferu nauki do biznesu. Przedstawione zostaną również przykłady skomercjalizowanych z sukcesem pomysłów, a także doświadczenia w zakresie komercjalizacji wybranych Parków Technologicznych.

Seminarium jest okazją do zdobycia praktycznej wiedzy o komercjalizacji – mówi Maciej Witkowski, kierownik projektu „Komercjalizacja Nauk Innowacyjnych”. – Cały projekt ma charakter praktyczny. Pokazujemy jak zainteresować współpracą przedsiębiorców, jakie są pierwsze kroki w tworzeniu innowacyjnych firm, gdzie szukać inwestorów, środków finansowych, czy wsparcia organizacyjnego w celu wdrożenia innowacyjnych pomysłów – dodaje Witkowski.

W ramach seminarium odbędzie się dyskusja panelowa poświęcona budowania więzi pomiędzy sektorem Badań i Rozwoju, a światem biznesu.

Program seminarium informacyjnego „Komercjalizacja Nauk Innowacyjnych”:

  1. Praktyczne aspekty zakładania spółek pomiędzy Pomysłodawcą a Inwestorem.
  2. Zapoznanie z koncepcją Business Angels oraz Inkubatorów Innowacyjności. Narzędzia pozwalające na zwiększenie jakości współpracy sektora B+R z przedsiębiorstwami.
  3. Możliwości i doświadczenia Parków Technologicznych na przykładzie dwóch trójmiejskich parków – PPNT (Gdynia) i GPNT (Gdańsk). Case study projektów z branży biotechnologii.
  4. Marketing Due Diligence, czyli analiza potencjału i zagrożeń rynkowych w odniesieniu do projektów naukowych.
  5. Dyskusja panelowa.

Więcej informacji: www.komercjalizacja.nauki.pl.

Projekt „Komercjalizacja Nauk Innowacyjnych” ma za zadanie podnoszenie umiejętności pracowników jednostek naukowych i podmiotów działających na rzecz nauki w zakresie zarządzania badaniami naukowymi i pracami rozwojowymi oraz komercjalizacji rezultatów prac badawczych. Projekt jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka, Działanie 4.2 Rozwój kwalifikacji kadr systemu B+R i wzrost świadomości roli nauki w rozwoju gospodarczym.

Tagi: nauka biznes komercjalizacja badania naukowe wyniki badań innowacja
Źródło: materiały prasowe
Opracowano we współpracy z:
Górnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego SA
http://garr.pl
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Logo PO KL Logo UE