Ubezpieczony musi być mądry także przed szkodą
Wiadomości | Prawo 2010-08-27 08:22:57
Czy konsumenci często skarżą się na ubezpieczycieli?
Krystyna Krawczyk, dyrektor Biura Rzecznika Ubezpieczonych:
Do Biura Rzecznika Ubezpieczonych wpływają liczne pisemne skargi na ubezpieczycieli np. w 1-szym półroczu tego roku było ich 5669, tj. o 38 proc. więcej niż w zestawieniu z półroczem 2009 r. Nie oznacza to oczywiście, że są to wszystkie przypadki niezadowolenia klientów zgłaszanych wobec zakładów ubezpieczeń.
W wielu poważnych obszarach działalności odszkodowawczej ubezpieczycieli nawet niewielka liczebnie grupa skarg była dla Rzecznika Ubezpieczonych sygnałem występujących licznie nieprawidłowości. Polska Izba Ubezpieczeń uważa, że statystycznie jest to marginalny problem. Nie podzielamy tej opinii. Dowodzą tego choćby orzeczenia SN zapadające z wniosków Rzecznika Ubezpieczonych, które porządkują praktykę likwidacyjną w dziesiątkach tysięcy spraw, dotychczas spornych.
Z czego wynikają problemy ubezpieczonych? Czy często konsumenci sami są sobie winni? Jakie praktyki wzbudzają najwięcej podejrzeń? Czy dużo osób prosi o radę jeszcze przed zawarciem umowy? W jaki sposób RZU pomaga osobom pokrzywdzonym przez ubezpieczyciela?
Daria Krawczyk
Więcej: Dziennik Gazeta Prawna 27.08.2010 (167) – str.B9
Pełna wersja wiadomości prawno-gospodarczych – czytaj na gazeta prawna.pl.
Źródło: Dziennik Gazeta Prawna
