Kalendarz wydarzeń
Październik 2019
PnWtŚrCzPtSoNd
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

Partnerzy

GARR SA
GAPP SA
FGRN SA

Ubezpieczony musi być mądry także przed szkodą


Wiadomości | Prawo 2010-08-27 08:22:57

Czy konsumenci często skarżą się na ubezpieczycieli?

Krystyna Krawczyk, dyrektor Biura Rzecznika Ubezpieczonych:
Do Biura Rzecznika Ubezpieczonych wpływają liczne pisemne skargi na ubezpieczycieli np. w 1-szym półroczu tego roku było ich 5669, tj. o 38 proc. więcej niż w zestawieniu z półroczem 2009 r. Nie oznacza to oczywiście, że są to wszystkie przypadki niezadowolenia klientów zgłaszanych wobec zakładów ubezpieczeń.

W wielu poważnych obszarach działalności odszkodowawczej ubezpieczycieli nawet niewielka liczebnie grupa skarg była dla Rzecznika Ubezpieczonych sygnałem występujących licznie nieprawidłowości. Polska Izba Ubezpieczeń uważa, że statystycznie jest to marginalny problem. Nie podzielamy tej opinii. Dowodzą tego choćby orzeczenia SN zapadające z wniosków Rzecznika Ubezpieczonych, które porządkują praktykę likwidacyjną w dziesiątkach tysięcy spraw, dotychczas spornych.

Z czego wynikają problemy ubezpieczonych? Czy często konsumenci sami są sobie winni? Jakie praktyki wzbudzają najwięcej podejrzeń? Czy dużo osób prosi o radę jeszcze przed zawarciem umowy? W jaki sposób RZU pomaga osobom pokrzywdzonym przez ubezpieczyciela?

Daria Krawczyk

Więcej: Dziennik Gazeta Prawna 27.08.2010 (167) – str.B9

Pełna wersja wiadomości prawno-gospodarczych – czytaj na gazeta prawna.pl.

Tagi: ubezpieczenie odszkodowanie skarga rzecznik ubezpieczonych
Źródło: Dziennik Gazeta Prawna
Opracowano we współpracy z:
Górnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego SA
http://garr.pl
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Logo PO KL Logo UE