Kalendarz wydarzeń
Lipiec 2020
PnWtŚrCzPtSoNd
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Partnerzy

GARR SA
GAPP SA
FGRN SA

Fiskus nie chce oświadczeń


Wiadomości | Finanse 2010-07-27 13:30:03

Podatnik, który sprzedaje mieszkanie lub dom, kupione w latach 2007-2008, może po spełnieniu ustawowych warunków skorzystać z ulgi meldunkowej. Uniknięcie PIT będzie możliwe, gdy podatnik w zbywanej nieruchomości będzie zameldowany na pobyt stały przez co najmniej 12 miesięcy oraz złoży w urzędzie skarbowym oświadczenie o korzystaniu z ulgi meldunkowej. Problem w tym, że urzędy skarbowe nie chcą przyjmować takich oświadczeń.

„Chciałem skorzystać z ulgi meldunkowej i zaniosłem do białostockiego urzędu skarbowego wymagane przepisami oświadczenie o uldze. Urzędnik poinformował mnie, że nie jest to konieczne, bo nie obowiązuje wzór takiego oświadczenia” – stwierdza w liście do redakcji nasz czytelnik, który prosił o zachowanie anonimowości.

Sprawa jest kuriozalna, bo z przepisów wynika obowiązek składania oświadczeń o uldze. Również Ministerstwo Finansów na naszą prośbę potwierdza, że składanie tych dokumentów do skorzystania z ulgi jest konieczne.
– Aby nie stracić zwolnienia z PIT przy zbyciu nieruchomości, trzeba oświadczenie o uldze wysłać do urzędu skarbowego pocztą. W takim przypadku urzędnik musi pismo przyjąć – radzą eksperci.

Jakie są sposoby opodatkowania przy rozliczeniach zbycia nieruchomości ? Jakie są warunki skorzystania z ulgi meldunkowej ? Jaki jest termin złożenia oświadczenia o spełnieniu warunków do zwolnienia przy sprzedaży nieruchomości ?

Ewa Matyszewska

Więcej: Dziennik Gazeta Prawna 27.07.2010 (144) – str.B2

Pełna wersja wiadomości prawno-gospodarczych – czytaj na gazeta prawna.pl.

Tagi: ulga meldunkowa PIT urząd skarbowy
Źródło: DGP
Opracowano we współpracy z:
Górnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego SA
http://garr.pl
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Logo PO KL Logo UE