Kalendarz wydarzeń
Październik 2019
PnWtŚrCzPtSoNd
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

Partnerzy

GARR SA
GAPP SA
FGRN SA

Studenci SGH znów najlepsi w europejskim Google Online Marketing Challenge


Wiadomości | Kadry 2010-07-26 09:23:33

Zespół studentów ze Szkoły Głównej Handlowej po raz drugi wygrał w europejskim konkursie marketingu internetowego Google Online Marketing Challenge. Światowym zwycięzcą tegorocznej edycji jest Uniwersytet Zachodniej Australii.

W zwycięskim zespole znaleźli się: Barbara Feliszek, Aleksandra Puchta, Antoni Rościszewski, Piotr Miąskiewicz i Marek Pyra. W ramach konkursu uczestnicy musieli nawiązać współpracę z lokalną firmą i opracować dla niej skuteczną kampanię marketingową w internecie. Polscy laureaci opracowali kampanię dla jednej ze szkół tańca.

"Dzięki udziałowi w konkursie zdobyliśmy wiedzę i umiejętności pozwalające tworzyć profesjonalne kampanie z wykorzystaniem najnowszych trendów w marketingu wyszukiwarek" - powiedział Antoni Rościszowski z SGH.

"Zajęcie pierwszego miejsca wśród wszystkich drużyn Starego Kontynentu drugi raz z rzędu przez kolejną grupę studentów SGH jest dowodem na to, że umiejętności praktyczne i wiedza naszych studentów cały czas utrzymują się na najwyższym światowym poziomie" - uważa wykładowca SGH i opiekun zespołu Marcin Dudek.

Jak zapewnił, zespół wywiązał się z zadania znakomicie i został bardzo wysoko oceniony przez praktyków marketingu internetowego jak i przez wykładowców akademickich z różnych zakątków świata.

Zespoły uczelniane otrzymały ekwiwalent 200 dolarów z przeznaczeniem na reklamę w programie Google AdWords. Studenci musieli przygotować strategię kampanii, przeprowadzić ją, a następnie przeanalizować wyniki i przedstawić firmie rekomendacje działań w przyszłości.

Zespoły miały trzy tygodnie na wdrożenie strategii, która mogła być projektowana od stycznia tego roku. Później musiały przesłać raport o kampanii do międzynarodowego jury składającego się z autorytetów akademickich z renomowanych uczelni na świecie.

Specjalny algorytm stworzył ranking 150 czołowych zespołów z całego świata, uwzględniający efekty kampanii w zwiększaniu liczby kliknięć prowadzących do witryny, a także aktywności na stronie. Zgłoszenia 15 najlepszych zespołów, wśród nich aż dwóch z warszawskiej SGH i poznańskiego UAM, poddano ostatecznej ocenie jury.

"Przy tworzeniu kampanii, zespoły z Polski wykazały się ogromną wiedzą teoretyczną i praktyczną. Polska jest krajem, z którego najwięcej zespołów dostało się do grona finalistów. Widać, jak dobrą pracę w tym zakresie wykonały polskie uczelnie, czego najlepszym przykładem jest warszawskie SGH, które zostało zwycięzcą konkursu w regionie EMEA już drugi rok z rzędu" - powiedział organizator konkursu Alex Gibelalde.

Juror konkursu Larry Neale, tłumacząc tajemnice sukcesu polskiego zespołu, powiedział, że studenci SGH stworzyli kreatywną kampanię dla szkoły tańca i zapewnili klientowi pożądane rezultaty. "Zespół składa się z osób o różnych zainteresowaniach, co nie przeszkodziło im w bardzo owocnej współpracy i dobrym wykorzystaniu czasu przeznaczonego na przygotowanie kampanii" - wyjaśnił.

Konkurs Online Marketing Challenge jest obecnie jednym z największych na świecie konkursów uniwersyteckich - w rywalizacji udział wzięło 3 tys. zespołów z 65 krajów. 12 miesięcy temu, w drugiej edycji, 2187 zespołów reprezentowało 57 państw.

Tagi: SGH Google Online Marketing Challenge pozycjonowanie stron SEO
Źródło: PAP - Nauka w Polsce
Opracowano we współpracy z:
Górnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego SA
http://garr.pl
DlaFirmy.info.pl
2010-07-27 08:43:22

Dziękujemy za zwrócenie uwagi na omyłkę.
Została ona skorygowana.

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Logo PO KL Logo UE