Kalendarz wydarzeń
Sierpień 2019
PnWtŚrCzPtSoNd
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

Partnerzy

GARR SA
GAPP SA
FGRN SA

Koniunktura konsumencka w kwietniu 2010r.


Wiadomości | Finanse 2010-05-13 10:52:11

W kwietniu 2010 r. po raz kolejny odnotowano jednoznaczne tendencje poprawy nastrojów konsumenckich polskiego społeczeństwa.

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej(BWUK), który syntetycznie opisuje obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, zwiększył się w stosunku do marca 2010r. o 2,6 p.proc. i osiągnął poziom –14,7 p.proc. Zanotowany w kwietniu 2010 r. poziom wskaźnika jest wyższy o 10,2 p.proc. niż kwietniu 2009 r. oraz o 4,2 p.proc. niż w grudniu 2009 r.

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej(WWUK), który syntetycznie opisuje oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, zwiększył się w kwietniu 2010r. o 2,9 p.proc. i ukształtował się na poziomie –20,5 p.proc. Wartość tego wskaźnika jest wyższa niż w kwietniu 2009 r. o 15,0 p.proc. oraz o 6,4 p.proc. niż w grudniu 2009 r.

W kwietniu 2010 r. odnotowano wyraźną poprawę wszystkich ocen determinujących nastroje konsumenckie, zwłaszcza znaczną poprawę ocen sytuacji gospodarczej kraju (w ostatnich 12 miesiącach) oraz oczekiwany poziom bezrobocia w kraju (w najbliższych 12 miesiącach).

Zaobserwowana w kwietniu 2010 r. oraz poprzednich miesiącach skala poprawy skłonności konsumentów do zwiększania zakupów konsumpcyjnych pokazuje, że obecnie i w najbliższych miesiącach możliwy jest dalszy wzrost dodatniej dynamiki konsumpcji indywidualnej.

Tagi: GUS koniunktura konsumenci
Źródło: GUS
Opracowano we współpracy z:
Fundusz Górnośląski SA
http://www.fgrn.com.pl
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Logo PO KL Logo UE