Kalendarz wydarzeń
Październik 2019
PnWtŚrCzPtSoNd
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

Partnerzy

GARR SA
GAPP SA
FGRN SA

Koniunktura konsumencka w marcu 2010 r.


Wiadomości | Finanse 2010-04-14 10:15:25

W marcu 2010 r. odnotowano różnokierunkowe tendencje zmian nastrojów konsumenckich.Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej(BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, zmniejszył się w stosunku do poprzedniego miesiąca o 1,6 p.proc. i osiągnął poziom 17,3 p.proc. Zanotowany poziom wskaźnika jest jednak wyższy niż w styczniu 2010 r. o 1,1 p.proc., zaś w stosunku do poziomu sprzed 12 miesięcy o 13,0 p.proc.

Natomiast wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, zwiększył się o 1,3 p.proc. i ukształtował się na poziomie –23,4 p.proc. Osiągnięta wartość tego wskaźnika jest wyższa niż w marcu 2009 r. o 18,8 p.proc.

W marcu w stosunku do lutego 2010 r. odnotowano wyraźną poprawę ocen możliwości zaoszczędzenia pieniędzy oraz nieznaczną poprawę ocen dotyczących oczekiwanych zmian w sytuacji finansowej gospodarstw domowych i poziomu bezrobocia (w najbliższych 12 miesiącach).

Jednocześnie zanotowano wyraźne pogorszenie ocen dotyczących zaistniałych zmian w sytuacji finansowej gospodarstw domowych, sytuacji gospodarczej kraju (w ostatnich 12 miesiącach) i obecnego dokonywania ważnych zakupów dla gospodarstw domowych oraz nieznaczne pogorszenie ocen dotyczących oczekiwanych zmian w sytuacji gospodarczej kraju (w najbliższych 12 miesiącach).

Obserwowane w 2010 r. tendencje zmian nastrojów konsumenckich wskazują w dalszym ciągu, że możliwe jest dalsze utrzymanie się wzrostu dodatniej dynamiki konsumpcji indywidualnej.

Tagi: koniunktura konsument
Źródło: GUS
Opracowano we współpracy z:
Fundusz Górnośląski SA
http://www.fgrn.com.pl
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Logo PO KL Logo UE