Kalendarz wydarzeń
Marzec 2020
PnWtŚrCzPtSoNd
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Partnerzy

GARR SA
GAPP SA
FGRN SA

ImPReza czy praca - public relations w wydarzeniach specjalnych


Porady ekspertów | Marketing 2010-02-04 09:23:23

Prawdopodobnie każdy czytelnik tego artykułu wziął wielokrotnie udział w wydarzeniu specjalnym. Urodziny, komunia, ślub, wesele to wszystko pewne wyjątkowe, charakterystyczne wydarzenia, które wiążą się z pewnymi zachowaniami, rytuałami. Podobnie jest w biznesie, tyle, że imprezy biznesowe mają inny charakter jubileusze, otwarcia, przecięcia wstęgi itp. Co ma z tym wspólnego public relations?

Wiele. Przede wszystkim dlatego że imprezy specjalne wiążą się z dwoma kluczowymi dla PR aspektami: komunikacją i relacjami. Mają też istotny wpływ na wizerunek organizacji.

Każda impreza powinna mieć swój cel. Jeśli firma postanawia uczcić swój jubileusz, powinna wcześniej się zastanowić co w ten sposób chce osiągnąć. Zwiększyć lojalność Klientów, podnieść zaangażowanie pracowników, zwrócić uwagę mediów a może pozyskać nowych Klientów? Cel determinuje nam również adresatów naszej imprezy czyli kogo chcemy zaprosić a kogo poinformować o jubileuszu. Następny krok to sposób, w jaki chcemy pokazać firmę lub produkt. Jakie wrażenie chcemy zrobić na uczestnikach? Czy chcemy pokazać naszą firmę jako nowoczesną czy też tradycyjną a może chcemy zwrócić uwagę na nasz koronny produkt, rodzaj działalności lub usługę. Ponieważ jednym z zadań PR jest wyrażanie cech (tożsamości) za pośrednictwem komunikacji, z tego punktu widzenia cele wydarzenia, jego adresaci i wizerunek, jaki chcemy dzięki niemu zbudować determinują scenariusz.

Przykładowo, jeśli chcemy aby nasze wydarzenie pomogło kreować wizerunek firmy jako nowoczesnej powinniśmy jako miejsce imprezy wybrać np. nowy hotel lub designerski lokal. Zaproszenie dla gości mogłoby być rozesłane w postaci linka, pod którym kryje się ciekawa wersja zaproszenia online. Zaproszoną gwiazdą byłby znany DJ (muzyka elektroniczna) a gadżetem dla uczestników – pendrive lub iPod. Kiedy wszystkie elementy scenariusza będą w pewien sposób kojarzyć się z nowoczesnością, wówczas ogólne wrażenie, które pozostanie w umysłach uczestników będzie właściwe.

Podobną logikę możemy stosować kiedy chcemy aby zwrócić szczególną uwagę na produkt bądź usługę albo cechę naszej firmy. Powiedzmy, że reprezentujemy branżę meblarską. Wówczas jako zaproszenia możemy rozesłać niewielkie deseczki z wygrawerowaną treścią. Muzyka będzie dobiegać z „szafy” grającej, a główną atrakcją wieczoru dla gości będzie skręcanie regału drużynowo i na czas. Gadżetem z kolei może być płyta CD z programem do własnej aranżacji wnętrz.

Dzięki takim świadomym zabiegom i określeniu jakie wrażenie chcemy wywołać u adresatów wydarzenia możemy organizować unikalne imprezy, które na długo pozostaną w pamięci odbiorców.

Marcin Młodożeniec
Wspólnik w agencji PRIME PR
www.primepr.pl

Tagi: przedsiębiorczość akademicka PR komunikacja public relations
Źródło: opracowanie eksperta, © DlaFirmy.info.pl
Opracowano we współpracy z:
Górnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego SA
http://garr.pl
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Logo PO KL Logo UE