Kalendarz wydarzeń
Styczeń 2020
PnWtŚrCzPtSoNd
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Partnerzy

GARR SA
GAPP SA
FGRN SA

Gdy promocja w Internecie jest mało zyskowna...


Porady ekspertów | Marketing 2010-01-11 08:52:40

Bez względu na to, czy promocja w internecie jest dla Ciebie jedynym sposobem zdobywania klientów czy tylko wspiera Twój "tradycyjny" marketing jest jedna rzecz, bez której trudno Ci będzie walczyć o klientów w internecie. Chodzi o obszerną informację o produktach lub usługach - przewodniki dla kupujących, poradniki, artykuły czy raporty.

Dobra informacja to najbardziej poszukiwany towar.
Większość osób szuka w Internecie informacji. Zanim zabiorą się do zakupów, chcą wiedzieć, jakie produkty lub usługi najlepiej rozwiążą ich problemy. Dopiero, kiedy wiedzą już dokładnie, czego szukają podejmują świadomą decyzję o zakupie lub złożeniu zapytania ofertowego.

Tymczasem większość firm kieruje swoje teksty do części grupy docelowej już zdecydowanej na zakupy, koncentrując się na przekonaniu jej, że ich firma ma najlepszą w branży ofertę.

Takie informacje, traktowane przez użytkowników internetu jako reklama są czymś, czego większość z nich chciałoby uniknąć. Według Millward Brown SMG KRC czterech na pięciu interneutów byłoby skłonnych płacić 10 zł miesięcznie za możliwość korzystania z internetu bez reklam.

Z drugiej strony tym, czego szuka większość Twojej grupy docelowej są rzetelne informacje. Udostępnienie im takiej wiedzy pomoże Ci w promocji w internecie na wiele sposobów.

1. Zaistniejesz w świadomości grupy docelowej

Twoi potencjalni klienci zaczną Cię postrzegać, jako eksperta w Twojej branży. Przypomnisz się też firmom, które kiedyś coś już od Ciebie kupiły.

2. Zwiększysz ruch na stronie WWW

Bogata zawartość serwisu internetowego sprawi, że będzie linkować do niego więcej stron WWW, co podniesie jego page rank oraz pozycję w rezultatach wyszukiwania.

Co więcej, umożliwi zaistnienie strony na wysokich pozycjach wyszukiwania dla dużej liczby związanych tematycznie z serwisem fraz.

Jak pokazują statystyki wielu witryn, większość odwiedzin z wyszukiwarek nie pochodzi z zapytań na frazy, na które prowadzona jest najbardziej intensywna promocja serwisu (pozycjonowanie), tylko na inne wielowyrazowe zapytania (tzw. long tail).

W zwiększeniu liczby takich odwiedzin pomaga bogata zawartość.

3. Podniesiesz skuteczność serwisu internetowego - zbudujesz bazę potencjalnych klientów

Statystyki pokazały, że przewodniki dla kupujących, artykuły i raporty to najczęściej odwiedzane części serwisów internetowych. Również wtedy, gdy ich otrzymanie wymaga pozostawienia danych teleadresowych.

Firma Fireclick szacuje, że w serwisach, które w zamian za pozostawienie danych teleadresowych oferują użytkownikom gratisy, np. w postaci wartościowych e-booków, wskaźnik konwersji może wynieść nawet 50%.

Im bardziej wartościowe, niespotykane gdzie indziej informacje, tym więcej osób chce je otrzymać.

4. Zwiększysz zwrot z inwestycji w reklamę internetową, linki sponsorowane czy marketing bezpośredni.

Artykuły, poradniki i specjalne raporty możesz promować na swojej stronie WWW, publikować w zaprzyjaźnionych serwisach, reklamować za pomocą linków sponsorowanych czy e-mail marketingu.

Promując bezpłatne informacje możesz liczyć na większą skuteczność niż wtedy, kiedy zachęcasz do kupna produktów czy złożenia zapytania ofertowego. Po pierwsze dlatego, że oferowane informcje są bezpłatne. Po drugie, bo trudno je znaleźć gdzie indziej, a potencjalny klient ich potrzebuje. Takim sposobem łatwiej, więc, dotrzeć do grupy docelowej.

Podsumowując, dając potencjalnym klientom wartościowsze informacje niż ktokolwiek inny sprawisz, że Twój marketing internetowy będzie skuteczniejszy. Choć realizacja tej strategii wymaga sporo pracy, tym sposobem możesz radykalnie zwiększyć liczbę osób, które wyrażą zainteresowanie Twoimi produktami lub usługami (złożą zamówienie lub zapytanie ofertowe).

Joanna Nowak
Copywriter, SEO copywriter
www.www-copywriting.pl

Tagi: internet wyszukiwarki marketing
Źródło: materiały prasowe
Opracowano we współpracy z:
Górnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego SA
http://garr.pl
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Logo PO KL Logo UE