Kalendarz wydarzeń
Wrzesień 2019
PnWtŚrCzPtSoNd
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

Partnerzy

GARR SA
GAPP SA
FGRN SA

Wojna cenowa na rynku komórek traci sens, bo nie powoduje już wzrostu przychodów


Wiadomości | Inwestycje 2009-12-14 09:03:26

Artykuł archiwalny
Ten artykuł jest starszy niż 12 miesięcy.

W jakiej kondycji Polska Telefonia Cyfrowa przeszła przez kryzys ekonomiczny? - DGP rozmawia z Klausem Hartmann , prezesem Polskiej Telefonii Cyfrowej.

Moim zdaniem w doskonałej. To był rok pełen wyzwań. Najpierw słabł złoty, przez co w górę szły nasze koszty, bo w walutach płacimy za wiele rzeczy, w tym za wynajem powierzchni, telefony czy sprzęt wykorzystywany do budowy sieci. Potem doszedł spadek MTR (stawki za kończenie połączeń w sieciach komórkowych – przyp. DGP) i wojna cenowa.

I kwartał był trudny, ale bardzo szybko zareagowaliśmy i mimo trudnych warunków w III kwartale mieliśmy zdecydowanie najlepsze wyniki spośród operatorów. Zyskaliśmy 100 tys. nowych abonentów, czyli więcej niż każdy z konkurentów. Mieliśmy najwyższą na rynku marżę EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację – przyp. DGP).

Spodziewam się, że całoroczne przychody za sprawą niższych MTR będą o kilka procent niższe niż w 2008 roku, gdy wyniosły 7,92 mld zł, zaś marża EBITDA taka jak w ubiegłym roku albo nawet wyższa (w 2008 roku wyniosła 34,6 proc. – przyp. DGP). Nasze tegoroczne inwestycje będą nieco niższe niż w 2008 roku (wyniosły 1,2 mld zł – przyp. DGP).
Po tym trudnym roku sądzę, że jesteśmy na dobrej drodze, by zostać numerem jeden na rynku komórkowym. Jest w tym bardzo duża zasługa całego naszego zespołu.

Czy ograniczenie przez PTC kosztów pozyskania klienta spowodowało wzrost liczby rezygnacji?
Nie. W II i III kwartale klienci przejęci kryzysem szukali tańszych usług i w zamian za nie gotowi byli zrezygnować z nowego telefonu. Dzięki temu koszt utrzymania spadł. W IV kwartale klienci uznali, że nie ma już kryzysu i znów chcą wymieniać telefony, więc i koszt utrzymania klienta poszedł w górę.

Tomasz Świderek

Czy w przyszłym roku dojdzie do rebrandingu Ery na T-Mobile Polska? Jaki będzie 2010 rok? Co w przyszłym roku będzie najważniejsze dla PTC? Czy operatorzy powinni razem budować sieć LTE?

Klaus Hartmann, od 15 września 2006 r. prezes Polskiej Telefonii Cyfrowej. W grupie Deutsche Telekom pracuje od 1995 roku. Bezpośrednio przed przyjazdem do Polski był dyrektorem finansowym węgierskiej spółki telekomunikacyjnej Magyar Telekom

Więcej: Dziennik Gazeta Prawna 14.12.2009 (243) – str.C7 Forsal



Pełna treść artykułu: Wojna cenowa na rynku komórek traci sens
 

Tagi: sieci komórkowe wojna cenowa
Źródło: Dziennik Gazeta Prawna 14.12.2009 (243)
Opracowano we współpracy z:
Fundusz Górnośląski SA
http://www.fgrn.com.pl
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Logo PO KL Logo UE