Kalendarz wydarzeń
Kwiecień 2020
PnWtŚrCzPtSoNd
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

Partnerzy

GARR SA
GAPP SA
FGRN SA

Wojna cenowa na rynku komórek traci sens, bo nie powoduje już wzrostu przychodów


Wiadomości | Inwestycje 2009-12-14 09:03:26

Artykuł archiwalny
Ten artykuł jest starszy niż 12 miesięcy.

W jakiej kondycji Polska Telefonia Cyfrowa przeszła przez kryzys ekonomiczny? - DGP rozmawia z Klausem Hartmann , prezesem Polskiej Telefonii Cyfrowej.

Moim zdaniem w doskonałej. To był rok pełen wyzwań. Najpierw słabł złoty, przez co w górę szły nasze koszty, bo w walutach płacimy za wiele rzeczy, w tym za wynajem powierzchni, telefony czy sprzęt wykorzystywany do budowy sieci. Potem doszedł spadek MTR (stawki za kończenie połączeń w sieciach komórkowych – przyp. DGP) i wojna cenowa.

I kwartał był trudny, ale bardzo szybko zareagowaliśmy i mimo trudnych warunków w III kwartale mieliśmy zdecydowanie najlepsze wyniki spośród operatorów. Zyskaliśmy 100 tys. nowych abonentów, czyli więcej niż każdy z konkurentów. Mieliśmy najwyższą na rynku marżę EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację – przyp. DGP).

Spodziewam się, że całoroczne przychody za sprawą niższych MTR będą o kilka procent niższe niż w 2008 roku, gdy wyniosły 7,92 mld zł, zaś marża EBITDA taka jak w ubiegłym roku albo nawet wyższa (w 2008 roku wyniosła 34,6 proc. – przyp. DGP). Nasze tegoroczne inwestycje będą nieco niższe niż w 2008 roku (wyniosły 1,2 mld zł – przyp. DGP).
Po tym trudnym roku sądzę, że jesteśmy na dobrej drodze, by zostać numerem jeden na rynku komórkowym. Jest w tym bardzo duża zasługa całego naszego zespołu.

Czy ograniczenie przez PTC kosztów pozyskania klienta spowodowało wzrost liczby rezygnacji?
Nie. W II i III kwartale klienci przejęci kryzysem szukali tańszych usług i w zamian za nie gotowi byli zrezygnować z nowego telefonu. Dzięki temu koszt utrzymania spadł. W IV kwartale klienci uznali, że nie ma już kryzysu i znów chcą wymieniać telefony, więc i koszt utrzymania klienta poszedł w górę.

Tomasz Świderek

Czy w przyszłym roku dojdzie do rebrandingu Ery na T-Mobile Polska? Jaki będzie 2010 rok? Co w przyszłym roku będzie najważniejsze dla PTC? Czy operatorzy powinni razem budować sieć LTE?

Klaus Hartmann, od 15 września 2006 r. prezes Polskiej Telefonii Cyfrowej. W grupie Deutsche Telekom pracuje od 1995 roku. Bezpośrednio przed przyjazdem do Polski był dyrektorem finansowym węgierskiej spółki telekomunikacyjnej Magyar Telekom

Więcej: Dziennik Gazeta Prawna 14.12.2009 (243) – str.C7 Forsal



Pełna treść artykułu: Wojna cenowa na rynku komórek traci sens
 

Tagi: sieci komórkowe wojna cenowa
Źródło: Dziennik Gazeta Prawna 14.12.2009 (243)
Opracowano we współpracy z:
Fundusz Górnośląski SA
http://www.fgrn.com.pl
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Logo PO KL Logo UE