Kalendarz wydarzeń
Sierpień 2019
PnWtŚrCzPtSoNd
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

Partnerzy

GARR SA
GAPP SA
FGRN SA

Spółka z grupy PKP za wolno remontuje tory


Wiadomości | Inwestycje 2009-09-17 11:18:33

Artykuł archiwalny
Ten artykuł jest starszy niż 12 miesięcy.

PKP Polskie Linie Kolejowe, spółka odpowiedzialna za utrzymanie i modernizację infrastruktury kolejowej, ma do 2015 roku zrealizować projekty współfinansowane ze środków unijnych za ok. 30 mld zł.

Ambitny plan nie ma szans na realizację, bo spółka ma problemy z wydawaniem pieniędzy. W tym roku z rekordowego budżetu sięgającego ponad 3,6 mld zł PKP PLK wykorzystała dopiero połowę środków. Jednak zarząd spółki przekonuje do bardziej optymistycznego scenariusza.

– Wydatki na inwestycje w 2009 r. przekroczą 3 mld zł – zapewnia Zbigniew Szafrański, prezes PKP PLK.
Statystykę uda się podreperować największym w tym roku kontraktem na modernizację torów. Chodzi o wymianę niemal 30 km linii kolejowej z Warszawy do Gdańska w okolicach Ciechanowa. Wczoraj PKP PLK podpisała umowę z konsorcjum, na czele którego stoi firma Tchas.

W tym roku kolejarze nie mają już szans na realizację dwóch innych ważnych inwestycji. W przypadku drugiego etapu modernizacji linii kolejowej Warszawa–Łódź uda się zaledwie rozpisać przetarg, ale na jego rozstrzygnięcie nie ma żadnych szans, mimo że wykonawca miał być znany już na początku 2009 r.

Dlaczego modernizacja linii Warszawa-Łódź nie ma szans na realizację ? Które linie także nie będą modernizowane ? Ile linii kolejowych, z obecnie istniejących 19 tys. km, powinno być zamkniętych z powodu złego stanu ?

Maciej Szczepaniuk

Więcej: Dziennik Gazeta Prawna 17.09.2009 (182) – str. C2

Pełna wersja wiadomości prawno-gospodarczych – czytaj na gazeta prawna.pl.

Tagi: inwestycje PKP kolej
Opracowano we współpracy z:
Górnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego SA
http://garr.pl
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Logo PO KL Logo UE