Kalendarz wydarzeń
Sierpień 2019
PnWtŚrCzPtSoNd
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

Partnerzy

GARR SA
GAPP SA
FGRN SA

5 mld zł na nowe pociągi, tramwaje i metro w 2010 roku


Wiadomości | Inwestycje 2009-09-11 08:49:15

Artykuł archiwalny
Ten artykuł jest starszy niż 12 miesięcy.

Tegoroczne zamówienia spółek kolejowych na ponad 60 Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych (EZT) to dopiero początek listy zamówień i przetargów, które zostaną rozstrzygnięte lub ogłoszone w 2010 roku.

Największą wymianę taboru szykuje spółka PKP Przewozy Regionalne, która chce w przyszłym roku zacząć poszukiwania dostawcy 70 Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych.

Takiego przetargu w historii spółki jeszcze nie było – mówi Piotr Olszewski, rzecznik PKP PR.
31 sierpnia przewoźnik podpisał umowę na opracowanie studium wykonalności dla przetargu, który określi, jakie pociągi zostaną kupione i na których trasach będą później kursować.

Studium obejmie m.in. konsultacje z marszałkami. To od ich zaangażowania w finansowanie kontraktu będą zależały trasy, na które zostaną skierowane nowe składy – wyjaśnia Piotr Olszewski.

Wiadomo jednak, że nowoczesne pociągi będą woziły pasażerów co najmniej przez dwa województwa. Oznacza to wzmocnienie marki InterRegio, która skutecznie rywalizuje z PKP Intercity o pasażerów na trasach międzywojewódzkich.

Właśnie z powodu rosnącej konkurencji ze strony spółki samorządowej Intercity też nie może sobie pozwolić na zastój w wymianie taboru.

Planujemy zakup kilkunastu nowoczesnych pociągów do obsługi ruchu międzywojewódzkiego – mówi Paweł Ney, rzecznik PKP Intercity.

Nie zapadła jeszcze decyzja, czy spółka kupi składy rozwijające prędkość do 160 km/godz. Niewykluczone, że na tory trafią popularne na Zachodzie piętrusy.

Ile wyniesie wartość kontraktu na modernizację wagonów pociągów pośpiesznych? Które firmy są zainteresowane przetargiem wartym ponad 1,5 mld zł na 20 składów zespolonych rozwijających prędkość do 250 km/godz.? Jakie inwestycje planują samorządy?

Maciej Szczepaniuk

Więcej: Gazeta Prawna 11.09.2009 (178) – forsal.pl - str. A4

Pełna wersja wiadomości prawno-gospodarczych – czytaj na gazeta prawna.pl.

Tagi: kolej PKP wymiana taboru
Źródło: Gazeta Prawna 11.09.2009 (178) forsal.pl
Opracowano we współpracy z:
Górnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego SA
http://garr.pl
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Logo PO KL Logo UE