Kalendarz wydarzeń
Czerwiec 2019
PnWtŚrCzPtSoNd
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Partnerzy

GARR SA
GAPP SA
FGRN SA

25% Polakow zawiera umowy ubezpieczeniowe


Wiadomości | Finanse 2009-08-19 11:27:36

Artykuł archiwalny
Ten artykuł jest starszy niż 12 miesięcy.

Jak wynika z raportu Marka ubezpieczeniowa firmy doradczej On Board PR (www.onboard.pl) opracowanego na podstawie badań PBS DGA (www.pbsdga.pl), prawie połowa dorosłych Polaków miała w ciągu ostatnich dwóch lat kontakt z firmami ubezpieczeniowymi. Najczęstsze okazje to spotkanie z agentem ubezpieczeniowym (27%) i zawarcie umowy (22%).

Poza tradycyjnymi formami kontaktu, takimi jak spotkanie czy rozmowa telefoniczna, coraz większego znaczenia nabiera Internet, wykorzystywany jako kanał komunikacji zarówno przez ubezpieczycieli jak i samych klientów - komentuje Katarzyna Szczypek z On Board PR.

- Dla rosnącego kręgu odbiorców to właśnie komunikacja online będzie coraz ważniejsza przy podejmowaniu decyzji o wyborze usług ubezpieczeniowych - dodaje Szczypek.

Aż 79% osób zasięga opinii znajomych i przyjaciół decydując się na wybór konkretnej firmy ubezpieczeniowej. Wyniki badania wskazują, że największym zaufaniem Polacy obdarzają dużych i znanych ubezpieczycieli. Na pytanie o godne polecania firmy oferujące ubezpieczenia samochodowe, najczęściej odpowiadają wskazując PZU (43%), Wartę (9%) i Link4 (6%).

„Gotowość do polecenia konkretnej firmy jest bezpośrednio powiązana z rozpoznawalnością” – komentuje Tomasz Dziedzic z PBS DGA – „Najlepiej wypadają firmy, które przejawiają największą aktywność marketingową. Te, które promują się na tyle silnie, że zna je stosunkowo najwięcej osób.”

W przypadku ubezpieczeń na życie, Polacy najchętniej polecają sobie marki PZU Życie (44%), Commercial Union (Aivia) – 14% oraz ING (12%).

Raport „Marka ubezpieczeniowa” jest następnym z serii opracowań On Board PR przygotowanych we współpracy z PBS DGA. Tym razem tematem były opinie Polaków na temat zaufania do towarzystw ubezpieczeniowych.

Ideą projektu jest analiza otoczenia komunikacyjnego i pomoc organizacjom i przedsiębiorcom różnych branż w planowaniu działań komunikacyjnych.

Dokument opracowano w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone w maju 2009 roku przez PBS DGA na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie 1030 dorosłych mieszkańców Polski. Raport będzie udostępniony bezpłatnie na stronie www.onboard.pl.

Tagi: marka ubezpieczeniowa
Źródło: materiały prasowe
Opracowano we współpracy z:
Górnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego SA
http://garr.pl
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Logo PO KL Logo UE