Kalendarz wydarzeń
Sierpień 2019
PnWtŚrCzPtSoNd
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

Partnerzy

GARR SA
GAPP SA
FGRN SA

Promocja Polski zwiększy konkurencyjność krajowej gospodarki


Wiadomości | Inwestycje 2009-08-13 09:39:47

Artykuł archiwalny
Ten artykuł jest starszy niż 12 miesięcy.

Blisko 142 mln zł otrzyma Polska Organizacja Turystyczna (POT) na dofinansowanie projektu Promujmy Polskę Razem. Będzie on realizowany w ramach działania 6.3 Promocja turystycznych walorów Polski Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Umowę z beneficjentem podpisał wiceminister gospodarki Rafał Baniak 12 sierpnia br. w Ministerstwie Gospodarki.

Zadaniem projektu „Promujmy Polskę Razem” jest przede wszystkim poprawa wizerunku Polski na świecie oraz rozwój usług turystycznych.

Liczymy, że ta inicjatywa przełoży się na wzrost atrakcyjności turystycznej naszego kraju za granicą – powiedział wiceminister Rafał Baniak. – Skuteczna i kompleksowa promocja z pewnością wzmocni konkurencyjność rodzimej gospodarki – dodał.

Projekt POT przewiduje także wsparcie dla tworzenia innowacyjnych produktów i usług turystycznych oraz systemu informacji turystycznej.

- Będziemy współpracować z wszystkimi podmiotami działającymi na rzecz promocji Polski na świecie – zapewnił prezes POT Rafał Szmytke.

Zwrócił uwagę, że celem proponowanych w projekcie przedsięwzięć jest zwiększenie liczby przyjazdów zagranicznych gości do Polski oraz wydłużanie sezonu turystycznego w kraju.

- Zmieniamy wizerunek Polski. Pokazujemy, że jest ona nowoczesna i gościnna. Chcemy, aby zauważono, że mamy do zaoferowania wiele ciekawych miejsc m.in. na spotkania biznesowe i spędzenie urlopu czy weekendu – podkreślił prezes POT.

Podczas podpisania umowy strony zaznaczyły, że we wszystkich działaniach realizowanych w ramach projektu systemowego POT wykorzystywane będą nowoczesne, sprawdzone i skuteczne instrumenty promocji oraz marketingu turystycznego.

*****
Koncepcja projektu wynika z założeń programowych Działania 6.3 PO IG, Marketingowej Strategii Polski w Sektorze Turystyki 2008-2015 opracowanej w 2008 r. przez POT oraz ze Strategii Rozwoju Turystyki 2008-2015 MSiT 2008. Zgodnie z tymi dokumentami, do promocji Polski w projekcie wykorzystane zostaną m.in. duże wydarzenia, które mają potencjał promocyjny m.in.: Prezydencja Polski w UE w 2011 r., Euro 2012, a także wydarzenia za granicą: „Rok 2010 Rokiem Chopinowskim” oraz „Rok Polski” w Wielkiej Brytanii 2009/2010.

Kwota dofinansowania projektu POT wynosi 141,780 mln zł (30 mln euro). Projekt realizowany będzie w latach 2009-2012.

Tagi: promocja turystyka innowacyjne usługi
Źródło: Ministerstwo Gospodarki
Opracowano we współpracy z:
Górnośląska Agencja Przekształceń Przedsiębiorstw
http://gapp.pl
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Logo PO KL Logo UE