Kalendarz wydarzeń
Październik 2019
PnWtŚrCzPtSoNd
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

Partnerzy

GARR SA
GAPP SA
FGRN SA

Polacy szturmują biura podróży


Wiadomości | Sprzedaż 2009-07-03 08:30:23

Artykuł archiwalny
Ten artykuł jest starszy niż 12 miesięcy.

Na początku roku wszyscy spodziewali się zupełnej zapaści na rynku zagranicznej turystyki czarterowej. Przepowiadano, że z powodu wzrostu kursów głównych walut Polacy wybiorą wakacje w kraju. Tymczasem zagraniczne wycieczki znów sprzedają się jak świeże bułeczki. Do tego stopnia, że biura podróży notują nie tylko wzrosty sprzedaży w porównaniu z poprzednimi miesiącami, ale i rok do roku.

Ostatnie tygodnie przyniosły blisko 40-proc. wzrost sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem 2008 roku. Przypuszczam, że to właśnie miesiące wakacyjne przyniosą w tym roku największą sprzedaż – mówi Magda Plutecka-Dydoń z Neckermanna.

W poprzednich latach poziom sprzedaży w poszczególnych miesiącach był zbliżony. O tym, że w branży turystycznej wreszcie drgnęło, są też przekonani inni touroperatorzy. W Exim Tours sprzedaż wycieczek w czerwcu zwiększyła się w porównaniu z analogicznym miesiącem roku poprzedniego o 25 proc.

W porównaniu do maja odnotowaliśmy 40-proc. wzrost. Tygodniowo dokonujemy 1,5 tys. rezerwacji – mówi Piotr Czorniej z Exim Tours.

U największego polskiego touroperatora – Triadzie – sprzedaż zagranicznych wycieczek w czerwcu zwiększyła się w porównaniu z majem aż o ponad 30 proc. Jak informuje Jacek Dąbrowski, dyrektor finansowy i ds. relacji inwestorskich Triady, jest ona także większa w zestawieniu rok do roku. Taki sam wzrost zanotowało Fly.pl.

Biura przyznają, że ożywienie popytu to efekt zmiennej pogody w kraju, która nie zachęca do wypoczynku w polskich kurortach. Do tego w tym roku plasują się one w grupie jednych z najdroższych w Europie. Za dwutygodniowy pobyt nad polskim morzem trzeba zapłacić o 1 tys. zł więcej w porównaniu z urlopem nad Morzem Śródziemnym czy Czerwonym.

Z czego wynika tendencja do korzystania z ofert all inclusive ? Z jakich powodów jednak ten rok i tak będzie zdecydowanie gorszy od ubiegłego dla polskiej branży turystycznej ?

Patrycja Otto

Więcej: Gazeta Prawna 3.07.2009 (128) – forsal.pl - str. A2-A3

Pełna wersja wiadomości prawno-gospodarczych – czytaj na gazeta prawna.pl.

Tagi: turystyka podróże
Źródło: Gazeta Prawna 3.07.2009 (128) forsal.pl
Opracowano we współpracy z:
Górnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego SA
http://garr.pl
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Logo PO KL Logo UE