Kalendarz wydarzeń
Grudzień 2019
PnWtŚrCzPtSoNd
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Partnerzy

GARR SA
GAPP SA
FGRN SA

Polacy kupują polskie towary, bo tańsze


Wiadomości | Marketing 2009-06-19 08:35:08

Artykuł archiwalny
Ten artykuł jest starszy niż 12 miesięcy.

Poszerzamy ofertę o produkty klasy premium polskich producentów mówi Andrzej Wojciechowicz, prezes Bomi. Nie ukrywa, że dzieje się to kosztem wielu importowanych specjałów, które w czasach oszczędności muszą ustąpić miejsca na półkach nieco tańszym towarom.

Zmiana asortymentu sklepów delikatesowych to najlepszy dowód na to, że istotnie wzrasta zainteresowanie klientów krajowymi produktami. W niektórych, najbardziej popularnych sieciach handlowych stanowią one już nawet 95 proc. oferty.

Klienci cenią polskie marki, jednak w przypadku decyzji zakupowych trudno jeszcze mówić, zakupowym patriotyzmie. Nie są oni jeszcze tak nastawieni na wybór produktów ze względu na kraj ich pochodzenia, jak na przykład nasi zachodni sąsiedzi – zauważa Andrzej Wojciechowicz.

Patriotyzm zakupowy w polskim wydaniu ma podłoże przede wszystkim ekonomiczne. Wybieramy rodzime towary nie dlatego, że chcemy wspierać polskie firmy i gospodarkę, ale głównie dlatego, że są tańsze niż zagraniczne. Przychodzi nam to tym łatwiej, że jakością już nie ustępują zachodnim. Po wejściu do UE wielu polskich producentów postawiło na innowacyjność, by nie przegrać w bezpośrednim starciu z zagranicznymi rywalami.

Nie bez znaczenia jest smak, a w gusta polskich konsumentów lepiej celują krajowi wytwórcy – zauważa Joanna Bancerowska z Agros Nova.

Jakie czynniki wpływają na korzyść polskich marek ? W jakich branżach lojalność konsumentów nie jest widoczna ? Jakie działania maja wpływ na propagowanie polskich produktów ?

Patrycja Otto

Więcej: Gazeta Prawna 19.06.2009 (118) – forsal.pl - str.A2-A3

Pełna wersja wiadomości prawno-gospodarczych – czytaj na gazeta prawna.pl.

Tagi: polskie produkty trendy rynkowe
Źródło: Gazeta Prawna 19.06.2009 (118) forsal.pl
Opracowano we współpracy z:
Górnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego SA
http://garr.pl
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Logo PO KL Logo UE