Kalendarz wydarzeń
Grudzień 2019
PnWtŚrCzPtSoNd
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Partnerzy

GARR SA
GAPP SA
FGRN SA

Wydatki na reklamę niższe o 4-10 proc.


Wiadomości | Marketing 2009-06-16 08:29:57

Artykuł archiwalny
Ten artykuł jest starszy niż 12 miesięcy.

Jest kiepsko tak o sytuacji na rynku reklamy w II kwartale mówią przedstawiciele mediów, domów mediowych i reklamodawców. Z zebranych informacji wynika, że w II kwartale recesja w reklamie jeszcze się pogłębiła, a spadek wydatków na promocję w mediach wynosi od 10 do nawet 15 proc.

Nie widać odbicia – mówią przedstawiciele rynku – a jedyny możliwy termin, w którym można się spodziewać pierwszego ożywienia, to końcówka roku.

Szacujemy, że II kwartał może być gorszy od I, a spadek w stosunku do ubiegłego roku sięgnie 13–14 proc. – mówi Maciej Chodorowski, członek zarządu CR Media Consulting.
Według tej firmy w I kwartale rynek skurczył się o 11 proc. względem 2008 roku.

W telewizjach potwierdzają się na razie czarne scenariusze sprzed dwóch miesięcy. Podczas ogłaszania wyników za I kwartał Karen Burgess, członek Grupy TVN ds. finansowych, zmroziła rynek informacją, że w kwietniu wydatki reklamowe w TVN spadły aż o 16 proc. Spółka nie chciała komentować, jak jest dzisiaj, ale wygląda na to, że niewiele się zmieniło.

Przychylam się do tego, co prognozował TVN. Wydatki w II kwartale są niższe o jakieś kilkanaście procent w stosunku do ubiegłego roku. Ale na szczęście nie widać symptomów pogłębiania się złej sytuacji – mówi Stanisław Janowski, dyrektor zarządzający Polsat Media, biura reklamy Grupy Polsat.

Spadek mógł być większy niż w I kwartale – uważa Piotr Bieńko, dyrektor w domu mediowym Universal McCann.

Według TVN w I kwartale rynek reklamy telewizyjnej skurczył się o ponad 5 proc. CR Media Consulting szacowały natomiast spadek na 8,2 proc.

Na co musiały zdecydować się stacje telewizyjne, by zatrzymać reklamodawców ?
Dlaczego m.in. dzienniki i magazyny w I kwartale straciły (w zależności od szacunków) 10–13 proc. budżetów ?
Jakie spadki wpływów odnotowały stacje radiowe ?
Kiedy sytuacja w reklamie zacznie się poprawiać – wg prognoz ?

Michał Fura

Więcej: Gazeta Prawna 16.06.2009 (115) - str.A2-A3

Pełna wersja wiadomości prawno-gospodarczych – czytaj na gazeta prawna.pl”.

Tagi: reklama budżety reklamowe
Źródło: Gazeta Prawna
Opracowano we współpracy z:
Górnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego SA
http://garr.pl
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Logo PO KL Logo UE