Kalendarz wydarzeń
Październik 2019
PnWtŚrCzPtSoNd
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

Partnerzy

GARR SA
GAPP SA
FGRN SA

Piar.pl wraca do sieci


Wiadomości | Marketing 2009-06-03 12:55:48

Artykuł archiwalny
Ten artykuł jest starszy niż 12 miesięcy.

Magazyn Piar.pl przez 32 miesiące towarzyszył rozwojowi branży public relations w Polsce. Przez ten czas w ponad 320 artykułach na 1600 stronach udało się zgromadzić materiały o trendach, studiach przypadków i postaciach, które tworzyły i nadal tworzą rynek PR-u w kraju i poza jego granicami. Od dziś agencja Prelite Public Relations, wydawca tytułu Piar.pl, udostępnia internautom na swojej stronie www.prelite.pl archiwum wydań tego dwumiesięcznika zbiór wartościowej i nadal aktualnej wiedzy dla ludzi nauki i biznesu.

"W związku z zapytaniami internautów oraz częstymi telefonami, które odbieramy w sprawie magazynu, postanowiliśmy raz w miesiącu umieszczać na naszej stronie kolejny z archiwalnych numerów magazynu" – tłumaczy dr Waldemar Rydzak, prezes agencji Prelite, wydawca magazynu.

W ciągu najbliższych 16-tu miesięcy kolejne wydania publikowane będą na internetowej stronie agencji Prelite Public Relations, pod adresem www.prelite.pl.

Każdy publikowany numer podzielony został na poszczególne artykuły, umieszczone do pobrania z serwera w formacie PDF. W ten sposób użytkownik odwiedzający stronę będzie mógł szybciej dotrzeć do interesującego go materiału i zapisać go na twardym dysku lub od razu przeczytać. Rozdzielenie publikacji pozwoli uniknąć jednorazowego ściągania plików o dużej objętości, co docenią posiadacze wolniejszych łącz.

"Piar.pl jest kopalnią wiedzy na temat teorii i praktyki PR-u, którą chcemy się dzielić. Jest to obowiązkowa lektura dla wszystkich tych, którzy chcą dowiedzieć się czym jest public relations i jak należycie komunikować się z otoczeniem" – dodaje Rydzak.

Pierwszy numer już w sieci
Od początku czerwca na stronie agencji udostępniony jest pierwszy numer magazynu (nr 1 (1), Styczeń/Luty 2005), z piękną okładką autorstwa fotografa Macieja Jórdeczki.

"Ta okładka jest znakiem rozpoznawczym tytułu. Towarzyszyła nam na wszystkich wystąpieniach i branżowych konferencjach" – wspomina dr Jacek Trębecki, wiceprezes agencji Prelite, współwłaściciel tytułu.

W numerze tym można znaleźć m.in. artykuły na temat wizerunku ludzi biznesu oraz sportowców, przykładów nagradzanych kampanii PR-owych czy rozwiązywaniu sytuacji kryzysowych.

Ale pierwszy numer Piar.pl nie ogranicza się do tematyki krajowej. Na łamach magazynu opublikowane są również informacje ze świata, artykuły naukowe oraz przedruki z tytułów zagranicznych, takich jak Sovetnik i PR Week (w kolejnych numerach również niemiecki Pressesprecher). Pozostałe publikacje dotyczą również sfer: lobbingu, narzędzi public relations, takich jak Internet czy fotografia, oraz ludzi tworzących krajową branżę.

Więcej niż Internet na papierze
Dwumiesięcznik Piar.pl narodził się po ponad siedmiu latach funkcjonowania wortalu branżowego poświęconego tematyce public relations o takiej samej nazwie. Serwis przez blisko dekadę dostarczał 10 tysiącom użytkowników wyselekcjonowanych informacji z branży krajowej i zagranicznej. Użytkownikami tego serwisu byli przedstawiciele kadry menadżerskiej, działów PR, pracownicy agencji i uczelni wyższych i również do tej grupy skierowany był dwumiesięcznik.

Piar.pl nie tylko informował, ale również edukował i kształtował młodą jeszcze w Polsce branżę. Dzięki łączeniu na jego łamach nauki z praktyką public relations, treści zamieszczone w magazynie pozostają nadal aktualne.

Nad doborem stosownych i istotnych materiałów czuwała rada naukowa, w skład której wchodzili m.in. prof. Ryszard Ławniczak, prof. Jerzy Olędzki czy dr Dariusz Tworzydło, obecny prezes Polskiego Związku Public Relations.

Dzisiaj Piar.pl wraca do Internetu.
"Jego elektroniczne wydanie będzie doskonałym źródłem informacji dla wszystkich osób, które chcą zapoznać się z tematyką public relations" – mówi dr Rydzak.

"Myślę, że lektura kolejnych numerów magazynu będzie wspaniałą możliwością prześledzenia tego, jak rozwijała się branża PR w Polsce i na świecie" – dodaje dr Trębecki.

Tagi: PR piar.pl
Źródło: materiały prasowe
Opracowano we współpracy z:
Górnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego SA
http://garr.pl
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Logo PO KL Logo UE