Kalendarz wydarzeń
Październik 2019
PnWtŚrCzPtSoNd
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

Partnerzy

GARR SA
GAPP SA
FGRN SA

56% procent Polaków podpiętych do Sieci


Wiadomości | Sprzedaż 2009-02-11 15:55:13

Artykuł archiwalny
Ten artykuł jest starszy niż 12 miesięcy.

W Polsce jest obecnie 16,7 mln internautów w wieku 15-75 lat. Oznacza to, że 56 proc. Polaków korzysta z internetu.

Ponad 80 proc. z nich wchodzi do sieci kilka razy w tygodniu lub codziennie - wynika z badania Insytutu GfK Polonia, które przytacza PAP. W styczniu 2009 r. odsetek osób korzystających z internetu wzrósł o ponad 2 proc. w porównaniu do grudnia 2008 r.

Jak podał Instytut, zdecydowana większość polskich internautów - 82 proc. - korzysta z sieci kilka razy w tygodniu lub codziennie. Co dziesiąty zagląda do sieci raz w tygodniu. Internauci korzystający z internetu rzadziej niż raz w tygodniu stanowią zaledwie 8 proc.

Ponad połowę badanej populacji (57 proc.) stanowią osoby w wieku 15-45 lat. W tej grupie prawie osiemdziesiąt proc. deklaruje korzystanie z sieci. Spośród nich aż 84 proc. robi to przynajmniej kilka razy w tygodniu.

Wyniki badania pokazują, że w domu z Internetu korzysta już połowa ankietowanych, niemal co trzecia osoba korzysta z niego również w pracy, szkole lub na uczelni (28 proc.), a 13 procent - w innych miejscach, takich jak kawiarenki, u znajomych, rodziny itp.

"Bardzo szybko rośnie liczba komputerów podłączonych do sieci, szczególnie laptopów - co piąty respondent ma w domu przenośny komputer" - cytuje PAP.

Prawie 70 proc. ankietowanych używa internetu do wyszukiwania informacji potrzebnych do pracy. Taka sama grupa korzysta z komunikatorów internetowych, najchętniej z Gadu-gadu (92 proc. spośród wszystkich użytkowników komunikatorów) oraz ze Skype (67 proc.) Dla ponad połowy respondentów internet jest źródłem rozrywki, plotek i ciekawostek (65 proc.). Prawie połowa (46 proc.) przez internet korzysta z usług finansowo-bankowych.

Coraz częściej Polacy decydują się na zakupy na aukcjach internetowych - w ten sposób zaopatruje się już 28 proc. osób. Najczęściej internauci kupują w sieci książki i muzykę (19 proc.), sprzęt komputerowy (16 proc.) oraz sprzęt RTV (15 proc.). Najrzadziej w sieci kupowane są artykuły żywnościowe - zaledwie 2 proc. Nieczęsto też kupowane są leki i chemia gospodarcza (po 4 proc.).

Badanie GfK Net Index realizowane jest co miesiąc na próbie 950 osób. Dotyczy zachowań Polaków, związanych z korzystaniem z internetu. ASK

Tagi: odsetek wynik zakup 2009 internet praca prawo polski informacja polska osoba 2008
Źródło: PAP - Nauka w Polsce
Opracowano we współpracy z:
Górnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego SA
http://garr.pl
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Logo PO KL Logo UE