Kalendarz wydarzeń
Październik 2019
PnWtŚrCzPtSoNd
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

Partnerzy

GARR SA
GAPP SA
FGRN SA

8 sposobów na skuteczną stronę główną internetowej witryny


Porady ekspertów | Marketing 2009-02-09 09:59:59

Artykuł archiwalny
Ten artykuł jest starszy niż 12 miesięcy.

Wskazówki, które pozwolą Ci optymalnie wykorzystać swoją stronę internetową do zwiększenia sprzedaży, przekazuje Joanna Nowak - specjalistka w zakresie copywritingu.

Dużo mówi się i pisze o pozycjonowaniu. Marketing w wyszukiwarkach jest nawet wymieniany jako jeden z najważniejszych trendów w marketingu w nadchodzącym roku. W szumie informacyjnym wiele osób zdaje się zapominać, że zwiększenie ruchu na stronie to tylko pierwszy krok na długiej drodze do optymalnego wykorzystania serwisu internetowego.

Konieczne jest jeszcze przełożenie wygenerowanego ruchu na działania. Udaje się to osiągnąć tylko wtedy, kiedy strona zaprojektowana jest z myślą o potrzebach użytkowników, a jej zawartość przyciąga uwagę i rzeczywiście przekonuje do określonych działań.

Najważniejszym elementem serwisu jest strona główna. Zazwyczaj to ona ma więcej wejść, niż jakakolwiek inna strona serwisu. Oczywiście, użytkownicy nie zawsze zaczynają lekturę serwisu od strony głównej, ale odwiedzając nową stronę zwykle przechodzą na stronę główną, która pozwala na szybką orientację, co można znaleźć w całym serwisie.

Jak sprawić, żeby strona główna była rzeczywiście skuteczna?

Wpływa na to wiele czynników. Poniżej znajdziesz osiem tych, które uważam za najistotniejsze.

#1 Staraj się wszystko ułatwić

Namawiasz osoby odwiedzające Twój serwis do pewnych działań: do kupna produktu lub usługi, do zaprenumerowania newslettera, do kontaktu. Im łatwiejsze to będzie, im mniej czasu zabierze, tym większa szansa powodzenia.

Łatwe powinno być przede wszystkim znalezienie tego, czego przeciętna osoba z Twojej grupy docelowej szuka. Ponieważ każda strona zbudowana jest w inny sposób, osoba, która jest w Twoim serwisie po raz pierwszy nie zna jego struktury. Musi się w niej zorientować w ciągu pierwszych kilku sekund po wejściu. Umożliwia to jedynie bardzo czytelna struktura serwisu – proste i zrozumiałe nazwy poszczególnych elementów menu, tak, żeby każdy wiedział, czego może się spodziewać po kliknięciu na określony link.

Dodatkowo, kiedy dokładnie przeanalizujesz statystyki swojego serwisu prawdopodobnie okaże się, że Twoja grupa docelowa zwykle szuka informacji określonego typu. Jeżeli w tekstach umieścisz linki, które pomogą użytkownikom dotrzeć prosto do celu, oni lepiej ocenią Twój serwis.

Łatwe i szybkie powinno być też wypełnienie różnego typu formularzy rejestracyjnych. Upewnij się, że zawierają one tylko te dane, które są rzeczywiście niezbędne.

#2 Poinformuj, w czym firma może pomóc i dlaczego jest lepsza od konkurencji

Czy jestem we właściwym miejscu? Czy znajdę tutaj to, czego szukam?

To pytania, na które w ciągu pierwszych kilku sekund pobytu na stronie szuka odpowiedzi przeciętny internauta. Takie są wyniki szeregu badań przeprowadzonych wśród użytkowników Internetu.

Żeby umożliwić użytkownikom szybkie znalezienie odpowiedzi na te pytania:

#3 Umieść krótkie, proste teksty

Zadbaj o to, żeby teksty były przejrzyste, łatwe do przeczytania i „skanowania wzrokiem”.

Przeciętny odwiedzający prawdopodobnie najpierw tylko rzuci okiem na tekst. Przeczyta cały, jeżeli uzna, że warto.

#4 Używaj języka swoich klientów


W nagłówkach, menu, linkach tekstowych i wszystkich tekstach umieszczonych na stronie głównej używaj słów lub fraz, które wykorzystują sami użytkownicy do znalezienia produktów lub usług, jakie sprzedajesz. Dzięki temu, użytkownicy łatwiej i szybciej odnajdą interesujące ich informacje.

W zidentyfikowaniu właściwych słów i fraz pomoże Ci drobiazgowa analiza statystyk swojego serwisu.

#5 Dopasuj zawartość serwisu do potrzeb użytkowników

Skuteczna promocja w Internecie to promocja przez interesującą dla grupy docelowej zawartość.

Chociaż serwis musi służyć różnym zainteresowanym – potencjalnym klientom, istniejącym klientom, partnerom czy mediom – wybierz grupę docelową, do której przede wszystkim chcesz dotrzeć, i od której oczekujesz konkretnych działań. Dużą część strony głównej poświęć właśnie informacjom, których może potrzebować ta grupa docelowa.

Jeżeli Twoją grupę docelową można podzielić na mniejsze segmenty o różnych zainteresowaniach, możesz wyodrębnić specjalnie dopasowane do ich potrzeb informacyjnych strefy i zareklamować je już na stronie głównej.

#6 Nie pozwól, żeby strona główna robiła wrażenie jednej wielkiej reklamy

Na przykład, gromadziła w widocznych miejscach dużo banerów.

Przeciętny czytelnik przychodzi na stronę po informacje i unika tego, co wygląda jak reklama. Dlatego banery, umieszczone na stronie głównej i prowadzące do różnych sekcji w Twoim serwisie zastąp przyciągającymi uwagę informacjami.

#7 Umieść linki do szczególnie atrakcyjnych części serwisu

Jeżeli Twoje statystyki oglądalności wskazują, że pewne obszary na stronie są wyjątkowo często odwiedzane, umieść linki do nich na stronie głównej. Nie tylko oszczędzi to niektórym klikania, ale także pokaże innym użytkownikom fragment serwisu, uznany przez wielu za ciekawy.

#8 Pokaż przykłady prawdziwej zawartości strony


Zamiast opisywać, co można znaleźć na stronie, pokaż nagłówki i leady prowadzące do Twojej najciekawszej zawartości.

Wprowadzenie w życie powyższych rad tylko z pozoru wydaje się łatwe. W rzeczywistości, ich zastosowanie wymaga sporo pracy. Ale za to, ta inwestycja w serwis internetowy, może przynieść nadspodziewanie wysoki zwrot.

*****
Joanna Nowak pisze teksty na strony internetowe i teksty do e-mail marketingu. Pomaga firmom w podniesieniu skuteczności serwisów internetowych i ich pozycjonowaniu oraz osiągnięciu wysokiej stopy zwrotu z e-mail marketingu. Jest autorką wielu artykułów o tym, jak zwiększyć skuteczność serwisu internetowego poprzez optymalizację architektury informacji i podniesienie jakości tekstów. Więcej informacji na http://www-copywriting.pl.

Masz pytanie dotyczące uzyskania dotacji z UE? Zadaj pytanie na forum naszym specjalistom.
Tagi: przedsiębiorczość akademicka firma praca rok informacja osoba cel inwestycja usługi działania zwrot internet formularz produkt życie wynik klient wysoki promocja analiza klienci obszar kontakt
Źródło: www-copywriting.pl
Opracowano we współpracy z:
Górnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego SA
http://garr.pl
cipro
2009-02-09 21:47:36Mogę polecić taką firmę sądzie ze są dobrzy i robią dobrą robotę krótko dosadnie i na temat www.mrokomp.pl Polecam sam korzystam z ich usług
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Logo PO KL Logo UE