Kalendarz wydarzeń
Lipiec 2020
PnWtŚrCzPtSoNd
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Partnerzy

GARR SA
GAPP SA
FGRN SA

PremiumBrand - najlepsze marki roku 2008


Wiadomości | Sprzedaż 2008-06-26 14:52:20

Artykuł archiwalny
Ten artykuł jest starszy niż 12 miesięcy.

Poznaliśmy marki, nagrodzone w tegorocznej, 3. edycji rankingu PremiumBrand, oceniającego reputację marek funkcjonujących na polskim rynku.

Marką Najwyższej Reputacji w Polsce została telewizja TVN. Aż 2 nagrody specjalne zdobył E.Wedel, nagrodzony jako Marka Najwyższego Zaufania Społecznego oraz Najbardziej Polecana Marka. Za działalność społeczną doceniony został Polsat, nagrodzony jako Marka Najbardziej Zaangażowana Społecznie. W środowisku biznesowym największą reputacją cieszy się Volkswagen, nagrodzony tytułem Najlepszego Partnera Biznesowego.

Dodatkowo, w swoich kategoriach najlepiej wyniki osiągnęli: E.Wedel (artykuły spożywcze), PKO Bank Polski S.A. (finanse), Castorama (handel i usługi), TVN (media), Volkswagen (motoryzacja), Zelmer (dom i biuro), Nokia (telekomunikacja), Zdrowie i Uroda – Nivea (zdrowie i uroda), IBM (w biznesie).

Wśród mediów, za TVN-em na kolejnych miejscach znaleźli się: Polsat, TVP, Discovery Channel, Polskie Radio, Canal +, Newsweek, pkt.pl Polskie Książki Telefoniczne, Panorama Firm, Dziennik Metro.

PremiumBrand jest jedynym na polskim rynku badaniem, które eksploruje problematykę reputacji marki. Ranking jest budowany w oparciu o badania konsumenckie. Reputacja marki oceniana jest na 6 wymiarach: zaufania, referencji, atmosfery medialnej, firmy jako pracodawcy, społecznego zaangażowania i jako partnera biznesowego. Badania prowadzone są metodą PAPI (kwestionariusze papierowe) na ogólnopolskiej próbie reprezentatywnej 1500 Polaków (marki biznesowe na próbie 201 menadżerów z 2000 polskich firm). Wszystkie marki, które przejdą próg 60 % otrzymują tytuł Marki Wysokiej Reputacji. Spośród nich wybierana jest Marka Najwyższej Reputacji w Polsce. W tym roku po raz pierwszy przyznano nagrody specjalne, za zwycięstwo w poszczególnych wymiarach oceny. Laureaci PremiumBrand  znajdą się w specjalnym albumie wydanym przez magazyn Forbes. Projekt PremiumBrand prowadzony jest od 3 lat. Badania przeprowadza TNS OBOP, pod nadzorem firmy doradczej KPMG oraz na podstawie metodologii domu badawczego MAISON. W 2008 ruszył analogiczny projekt badający reputację spółek giełdowych, który będzie miał finał w październiku 2008.

Masz pytanie dotyczące uzyskania dotacji z UE? Zadaj pytanie na forum naszym specjalistom.
Tagi: biuro wysoki ocena wynik bank wymiar usługi firma rok projekt polski polska pracodawca rynek 2008 działalność
Źródło: mediafm.pl
Opracowano we współpracy z:
Górnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego SA
http://garr.pl
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Logo PO KL Logo UE