Kalendarz wydarzeń
Lipiec 2019
PnWtŚrCzPtSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

Partnerzy

GARR SA
GAPP SA
FGRN SA

Szkolenia z bezpiecznego e-handlu w PARP


Wiadomości | Marketing 2008-05-21 08:43:09

Artykuł archiwalny
Ten artykuł jest starszy niż 12 miesięcy.

Wiedzę konieczną do podjęcia decyzji o tym, czy i jak prowadzić działalność e-biznesową można zdobyć bezpłatnie w wirtualnej Akademii Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP).

"Barierą rozwoju polskiego e-biznesu jest m.in. niedostateczna wiedza na temat wykorzystania internetu w biznesie" - uważa Aneta Grzyb-Hejduk, ekspert Instytutu Edukacji Interaktywnej Estakada.pl. Specjalistka podkreśla, że niezbędny jest rozwój jakościowy i ilościowy po stronie podaży, czyli "po prostu więcej możliwości dokonania bezpiecznych zakupów przez internet".

Na stronie www.akademiaparp.gov.pl dostępne jest szkolenie dla małych i średnich przedsiębiorców "Marketing internetowy i e-commerce w MŚP".

Szkolenie zawiera informacje dla przedsiębiorców, którzy prowadzą działalność handlową w internecie lub chcieliby taką rozpocząć. Przedstawiono tam m.in. charakterystyki różnych rodzajów e- biznesu, metody dotarcia do grup docelowych klientów, a także zasady organizacji rynków internetowych.

Zawartość merytoryczna tego i innych bezpłatnych kursów e- learningowych PARP została opracowana przez ekspertów z Polski i jest dostosowana do naszych warunków gospodarczych. Każda lekcja podparta jest odpowiednim przykładem. Uczestnicy szkolą się we własnym tempie, w wybranym czasie i miejscu. Nabyta wiedza weryfikowana jest przez specjalnie dobrany system ćwiczeń i testów, który pozwala kontrolować jakość nauki.

Każdy uczestnik Akademii PARP może uzyskać certyfikat i wziąć udziału w Programie Nagród Akademii PARP.

"Kursy pozwalają jednorazowo przeszkolić nawet dużą ilość pracowników bez nakładów finansowych i wysiłku logistycznego. Dlatego wśród przedsiębiorstw MŚP cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem" - zaznacza Grzyb-Hejduk.

Ekspert podkreśla, że e-handel cały czas się rozwija, a zrozumienie rynku sprzedaży internetowej oraz wykorzystanie jego możliwości może przynieść korzyści zarówno przedsiębiorstwom, jak i ich klientom.

Badania prowadzone przez Gemius w wybranych krajach europejskich wykazały, że polscy internauci są aktywnymi i doświadczonymi klientami serwisów e-commerce.

"Wcześnie zetknęliśmy się z rynkiem elektronicznym i wciąż widać perspektywy jego rozwoju. Aż 36 proc. internautów w Polsce, którzy kiedykolwiek robili zakupy on-line, przyznało, że w przyszłości zamierza kupować w ten sposób częściej niż dotychczas" - analizuje Grzyb-Hejduk.

Według raportu Obserwator Cetelem 2008 do 2015 roku 25 proc. handlu w Europie przeniesie się właśnie do internetu. Obecnie średni odsetek e-klientów wynosi w Europie 28 proc.

"Pomimo tych optymistycznych danych należy pamiętać, że rynek e- handlu jest bardzo podzielony. W części państw europejskich można go określić jako dojrzały, a w innych jest ciągle w fazie rozwoju" - tłumaczy specjalistka PARP.

W związku z poprawiającą się sytuacją finansowa Polaków oraz faktem, że dostęp do internetu jest coraz szybszy i ma coraz większy zasięg, w 2007 roku liczba internautów wzrosła z 11 do 15 milionów. W zeszłym roku, jak wynika z raportu Cetelem 2008, 18 proc. Polaków kupowało on-line. Tymczasem odsetek e-klientów w Czechach wyniósł 24 proc., a w Niemczech aż 62 proc.

Tagi: nauka metoda klienci raport ekspert odsetek wiedza uczestnik klient zakup decyzja kraj organizacja internet dane rozwój możliwości agencja przedsiębiorczości przedsiębiorców działalność rok polski informacja program polska 2007 zasada rynek przedsiębiorstw europejski 2008 należy system
Źródło: PAP - Nauka w Polsce
Opracowano we współpracy z:
Górnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego SA
http://garr.pl
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Logo PO KL Logo UE