Kalendarz wydarzeń
Listopad 2017
PnWtŚrCzPtSoNd
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

Partnerzy

GARR SA
GAPP SA
FGRN SA

Relacja z Targów Mieszkań w Warszawie w dniach 9-10 luty 2008


Wydarzenia | Inwestycje 2008-02-15 09:17:10

Artykuł archiwalny
Ten artykuł jest starszy niż 12 miesięcy.

W weekend 9-10 lutego odbyły się pierwsze w sezonie Targi Mieszkań zorganizowane przez firmę Nowy Adres. Po jesiennym zastoju branża niecierpliwie czekała na to, co przyniosą targi będące barometrem sytuacji panującej na rynku. Liczba zwiedzających była wyższa niż przeciętnie, co oznacza powrót klientów na rynek i dobre prognozy na najbliższe miesiące dla deweloperów, pośredników i banków.

Szósta edycja Targów Mieszkań zgromadziła na Torwarze ponad 100 wystawców reprezentujących przede wszystkim branże: deweloperską, pośrednictwa w obrocie nieruchomościami oraz bankową. Targi odwiedziło ponad 11 000 zwiedzających.

"Targi mieszkaniowe to doskonały barometr sytuacji panującej w danej chwili na rynku. Oprócz pełnej oferty, którą można prześledzić porównując lokalizację, jakość, ceny i rabaty, można także dokładnie zaobserwować, co dzieje się z kupującymi. Jakie mają oczekiwania, czy zmieniły się ich preferencje lub jakie środki finansowe chcą przeznaczyć na zakup. Jeśli ktoś szybko chce się dowiedzieć, jak wygląda rynek nieruchomości mieszkaniowych w danym mieście, najlepszy sposób to wizyta na lokalnych targach" - mówi Katarzyna Cyprynowska - prezes firmy Nowy Adres Sp. z o.o.

Wiele firm przygotowało targowe promocje dla zwiedzających. Inwestycja Nowy Wilanów oferowała 5% rabatu na mieszkania dla uczestników targów zakupione do końca lutego. Firma Bouygues Immobilier wystąpiła z walentynkową promocją zatytułowaną "Kochamy naszych klientów". Promocja obejmowała ceny mieszkań w dniach 9-17 lutego.

"To wymierne korzyści, jakie ktoś może osiągnąć, odwiedzając nasze Targi Mieszkań. Jeśli osoba zgłosiła zainteresowanie mieszkaniem na targach i wypełniła kupon, mogła w przypadku zakupu najmniejszego mieszkania zaoszczędzić minimum 25 tys. złotych" - mówi Jacek Michalski - dyrektor handlowy firmy Nowy Adres.

Po raz pierwszy na targach wystąpiła hiszpańska firma Lubasa Nieruchomości oferująca inwestycję mieszkaniową w Warszawie pod nazwą Mariposa - czyli tłumacząc z hiszpańskiego - Motyl. Inwestycja Lubasy jest  ulokowana na Bielanach przy ulicy Kasprowicza, w bezpośrednim sąsiedztwie stacji metra Wawrzyszew. Doskonała komunikacja jest jednym z największych atutów propozycji hiszpańskiego inwestora. 

Spółdzielnia mieszkaniowa Strop działająca na rynku już od 25 lat przygotowała na targi nową inwestycję przy ul. Grochowskiej, która będzie oddana do użytku w 2010 roku. Po raz pierwszy zaprezentowała się także marka Metrofinance należąca do pośrednika w obrocie nieruchomościami Metrohouse S.A., oferując specjalnie przygotowane oferty kredytów na mieszkania i domy.

Podczas targów, oprócz ofert mieszkań i domów w Warszawie i okolicach, pojawiły się także inne propozycje. Firma Willa Bulgaria zaproponowała inwestycję w apartamenty na wybrzeżu Morza Czarnego w Bułgarii, promując 25% roczny wzrost wartości nieruchomości  oraz gwarancję przychodu z wynajmu. Agencja nieruchomości Grand Properties natomiast przedstawiła ofertę apartamentów w Hiszpanii zlokalizowanych na wybrzeżu Costa Blanca, Costa Calida i Costa Almeria. Zwiedzający mogli także poznać ofertę apartamentów Szafarnia firmy Pirelli Real Estate położonych nad rzeką Mołtawą w historycznym centrum Gdańska. Doskonałej jakości apartamenty są niewątpliwie jedną z lepszych propozycji inwestycyjnych w Polsce.

Bardzo dużym zainteresowaniem zwiedzających cieszyły się bezpłatne seminaria i prelekcje. Rekordową liczbę słuchaczy zgromadziło seminarium "Pułapki w umowach z deweloperami - ryzyko oraz ukryte koszty zakupu nieruchomości" prowadzone przez kancelarię prawną Andrzeja Philipsa. Ciekawym spotkaniem okazała się prelekcja "Kredyty na nieruchomości w Bułgarii - alternatywa dla Giełdy Papierów Wartościowych" prowadzona przez portal BulgariaOnline.pl. Dużą grupę osób zgromadziła także prelekcja "Zostań samodzielnym przedsiębiorcą - oferta franczyzy agencji nieruchomości Metrohouse S.A." której wysłuchało blisko 50 osób zainteresowanych stworzeniem własnego biznesu na rynku nieruchomości. Cykl seminariów "Buduj z nami" zorganizowanych przez Nowy Adres przy współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Budowniczych Domów stał się targowym hitem. Osób zamierzających budować domy lub kupić je od dewelopera było naprawdę dużo. Prezentacja "Budować samemu czy kupić gotowe? Nowe czy na rynku wtórnym?" została bardzo dobrze przyjęta przez słuchaczy. W prezentacji zwrócono uwagę, że z reguły inwestujemy w nieruchomość na długie lata i należy zbadać wszystkie aspekty zakupu takie jak: lokalizacja, przyszłe potrzeby, użyte technologie budowy, które będą miały wpływ zarówno na ekonomikę, jak i komfort zamieszkania. Mowa była także o domach modułowych i energooszczędnych coraz bardziej u nas popularnych. Co ciekawe, budowa takiego domu trwa bardzo krótko. Przedstawiciele firmy Modulo Quick, prowadzący jedną z prelekcji, deklarowali, iż mogą taki dom wybudować nawet w dwa tygodnie.

Na targach można było spotkać też nietypową na stołecznym rynku ofertę  loftów. Firma West Development prezentowała projekt loftów na terenie dawnych Polskich Zakładów Optycznych. W projekcie można zakupić apartamenty o różnej wielkości od małych do dużych np. 250 m. kw. lub na życzenie klientów większe. Projekt przewiduje rewitalizację byłej fabryki położonej przy ul. Grochowskiej, a w następnych fazach budowę nowych apartamentów w tej lokalizacji.

Kto przychodzi na targi?
Z badań przeprowadzonych na zlecenie firmy Nowy Adres przez SMG/KRC wynika, że Targi Mieszkań odwiedzają w większości osoby, które w 88% zamierzają w ciągu 2 lat zakupić nieruchomość mieszkaniową. Z tej grupy aż 75% zamierza dokonać zakupu w ciągu najbliższych 12 miesięcy. 80% badanych respondentów zamierza skorzystać z kredytu hipotecznego przy zakupie nieruchomości. Aż ž zwiedzających Targi Mieszkań to osoby posiadające wyższe wykształcenie, a 85% badanych ma stałą pracę. Najliczniejszą grupę stanowią specjaliści z wyższym wykształceniem lub osoby wykonujące wolne zawody oraz pracownicy umysłowi. Ponad połowa zwiedzających ( 53%) stanowiła osoby w wieku 25-35 lat, a kolejna największa grupa (35%) to osoby w wieku powyżej 35 lat. Połowa respondentów to osoby w stałych związkach mieszkające z partnerem, dużą grupę stanowią także osoby wolne ( 39%).

Masz pytanie dotyczące uzyskania dotacji z UE? Zadaj pytanie na forum naszym specjalistom.
Tagi: klienci teren promocja ryzyko przedstawiciel nieruchomości targi seminarium oferta zakup centrum kredyt wartość technologia cena agencja wzrost inwestycja firma rok projekt polski pracownik polska osoba umowa rynek przypadek koszt należy
Źródło: www.biznespolska.pl
Opracowano we współpracy z:
Górnośląska Agencja Przekształceń Przedsiębiorstw
http://gapp.pl
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Logo PO KL Logo UE