Kalendarz wydarzeń
Kwiecień 2020
PnWtŚrCzPtSoNd
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

Partnerzy

GARR SA
GAPP SA
FGRN SA

Zatrudnianie pracowników tymczasowych


Wiadomości | Zarządzanie 2007-07-12 09:31:51

Artykuł archiwalny
Ten artykuł jest starszy niż 12 miesięcy.

Ustawa o Państwowej Inspekcji Pracy, która obowiązuje od 1 lipca znowelizowała przepisy ustawy o zatrudnianiu pracowników tymczasowych.

Według nowych przepisów pracodawca musi przeprowadzić ocenę ryzyka zawodowego dla stanowisk pracy, na których zatrudnieni są pracownicy tymczasowi. Pracownicy muszą zostać poinformowani o jej wynikach. W sytuacji, gdy w firmie dojdzie do wypadku przy pracy z udziałem tych pracowników, pracodawca musi zbadać jego okoliczności i przyczyny. Zmieniły się również zasady przeprowadzania szkoleń z zakresu bhp. Teraz obowiązkiem przedsiębiorcy jest organizowanie takiego szkolenia dla pracowników tymczasowych. Wcześniej zajmowała się tym agencja pracy tymczasowej.

Zgodnie z nowymi przepisami przedsiębiorcy, którzy zatrudniają pracowników tymczasowych muszą też wyposażyć ich w odzież oraz obuwie robocze, środki ochrony indywidualnej (urządzenia lub wyposażenie przewidziane do noszenia bądź trzymania przez użytkownika w celu jego ochrony przed jednym lub większą liczbą zagrożeń w miejscu pracy) oraz zapewnić im napoje i posiłki profilaktyczne.

Za nieprzestrzeganie przepisów pracodawcom grożą wysokie kary.

Pełna wersja wiadomości prawno-gospodarczych – czytaj na gazeta prawna.pl.
Gazeta Prawna

Masz pytanie dotyczące uzyskania dotacji z UE? Zadaj pytanie na forum naszym specjalistom.
Tagi: firma praca ustawa pracownik cel pracodawca zasada przedsiębiorcy agencja przepisy ochrona stanowisko wynik szkolenia wysoki ryzyko kara
Źródło: Gazeta Prawna
Opracowano we współpracy z:
Fundusz Górnośląski SA
http://www.fgrn.com.pl
PIP
2007-07-13 08:25:54wywalić ich wszystkich!
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Logo PO KL Logo UE